StinasKompis Posted August 23, 2013 Share Posted August 23, 2013 Jag är normalviktig och frisk och vill bara hålla vikten utan att behöva räkna kalorier. Har som ung varit en smal person utan ansträngning, men i medelåldern lagt på mig. Har nu två ggr gått ner ca 15 kg ggr med hjälp av kaloriräkning. Skulle vara underbart om jag kunde hålla vikten nu och vill försöka göra det med hjälp av lågkolhydratkost. Kom in på LCHF-spåret för att min man ville testa det, eftersom han läst att LCHF kan hjälpa mot krånglig mage (IBS). Han mår fint av det och har också gått ner ca fem kg i vikt på en månad. Jag mår också fint av maten (äter ej strikt utan ca 50-100 gram kolhydrater om dagen), och är lycklig över att kunna äta så mycket gott! Skulle gärna höra om det är folk här i forumet som har längre erfarenhet av att äta lågkolhydratkost/LCHF för att hålla vikten. Tacksam för era erfarenheter, tips och råd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tuva Posted August 23, 2013 Share Posted August 23, 2013 Jag gick ner 25 av de 30 jag ville för 1,5 år sen. Min kropp och jag hade tydligen inte samma uppfattning om vad som är att betrakta som idealvikt, haha. Sen dess har jag ätit liberal LCHF (pular in nån frukt ibland och lite rotfrukter emellanåt) och har stått still i vikt i 1 år. Hade semester i ett par veckor när jag t.o.m, käkade glass, snask och ostbågar utan att lägga på mig ett gram. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats M Posted August 23, 2013 Share Posted August 23, 2013 Jag har gått ner 17 kg, varav 12 med LCHF och ligger nu strax under min målvikt. Känns som jag får trycka i mig extra för att inte tappa för mycket. Jag tränar också men inte mer än 2-3 gånger per vecka. Jag har bara hållt på i ca 5 månader men jag gillar det verkligen så det känns som om det är permanent. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vättern2013 Posted August 23, 2013 Share Posted August 23, 2013 Gått ner 15kg på 4 månader. Målvikt sedan nyår och inga problem hålla mig kvar. Rekommenderas som livstil. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts