Jump to content

Bugg i kommentarsfunktionen i bloggen?

busmamman

Recommended Posts

Jag försöker skriva ett svar på en kommentar i bloggen men den syns inte alls, inte ens för redigering. Men när jag försöker skriva den på nytt så får jag följande meddelande: "Hittade en likadan kommentar; det verkar som om du redan hade sagt det här!" 

Men inget alternativ att välja utan jag måste backa tillbaka eller stänga webbläsarfönstret och starta upp på nytt. 
Men min kommentar syns fortfarande inte!

Det här är andra gången jag råkar ut för samma "fel" på Kostdoktorns blogg.
Nån annan som har varit med om liknande?

Jag har ju också haft krångel och vi tömde cacheminnet.

Min undran är om man bör tömma cacheminnet regelbundet eller om man bara behöver göra det när det krånglar? Har fått olika info om det.

Jag tror att det brukar räcka när man upplever problem, men man kan ställa in datorns inställningar så att cacheminnet inte sparar sidor så länge. Det beror på vilken webbläsare man har, men i Explorer ändrar man sina cacheinställningar genom att klicka "ALT + X" och sedan välja "Internetinställningar".

Under fliken "Allmänt" finns "Webbhistorik" och en knapp "Inställningar" som du kan gå in på och ändra. Det normala är att man har "Automatiskt" iklickat under fliken "Temporära internetfiler"

• Like 1

Internet Explorer är j*vligt irriterande på det sättet att den inte refreshar ens när man trycker F5 utan bara hämtar om den cachade versionen - men det finns ett enkelt knep, nämligen att trycka Ctrl+F5, då "tvingar" man IE att refresha "på riktigt".

• 2 weeks later...

Hehe... Jamen, då vet jag vad jag har att vänta. :-)

Och nu såg jag att min kommentar äntligen har dykt upp i bland bloggkommentarerna, men med datering igår kl 17.05. Lite oordning i flödet, kan jag ju tycka, men man får väl vara glad att man inte blir helt censurerad. ;)

• Like 1