busmamman Posted August 25, 2013 Share Posted August 25, 2013 Jag försöker skriva ett svar på en kommentar i bloggen men den syns inte alls, inte ens för redigering. Men när jag försöker skriva den på nytt så får jag följande meddelande: "Hittade en likadan kommentar; det verkar som om du redan hade sagt det här!" Men inget alternativ att välja utan jag måste backa tillbaka eller stänga webbläsarfönstret och starta upp på nytt. Men min kommentar syns fortfarande inte! Det här är andra gången jag råkar ut för samma "fel" på Kostdoktorns blogg.Nån annan som har varit med om liknande? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jala Posted August 25, 2013 Share Posted August 25, 2013 Du har inte fått några svar så jag misstänker att buggen sitter i din dator/alt moderator som lattjar med dig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted August 25, 2013 Share Posted August 25, 2013 Tror inte moderatorer har gjort nåt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jojomaja Posted August 25, 2013 Share Posted August 25, 2013 Låter som problem med cacheminnet på din dator som ger dig samma sida tillbaks som den lagrat för snabbvisning. Prova att tömma cachen. Se länk: http://support.sitoo.com/se/toem-cache.htm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKJ Posted August 25, 2013 Share Posted August 25, 2013 Jag har ju också haft krångel och vi tömde cacheminnet. Min undran är om man bör tömma cacheminnet regelbundet eller om man bara behöver göra det när det krånglar? Har fått olika info om det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jojomaja Posted August 25, 2013 Share Posted August 25, 2013 Jag har ju också haft krångel och vi tömde cacheminnet. Min undran är om man bör tömma cacheminnet regelbundet eller om man bara behöver göra det när det krånglar? Har fått olika info om det. Jag tror att det brukar räcka när man upplever problem, men man kan ställa in datorns inställningar så att cacheminnet inte sparar sidor så länge. Det beror på vilken webbläsare man har, men i Explorer ändrar man sina cacheinställningar genom att klicka "ALT + X" och sedan välja "Internetinställningar". Under fliken "Allmänt" finns "Webbhistorik" och en knapp "Inställningar" som du kan gå in på och ändra. Det normala är att man har "Automatiskt" iklickat under fliken "Temporära internetfiler" 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
busmamman Posted August 25, 2013 Author Share Posted August 25, 2013 Tack för era tips! Ska testa att tömma cacheminnet. Mest undrande är jag förstås över att min kommentar aldrig blev publicerad... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ti Ti Posted August 26, 2013 Share Posted August 26, 2013 Internet Explorer är j*vligt irriterande på det sättet att den inte refreshar ens när man trycker F5 utan bara hämtar om den cachade versionen - men det finns ett enkelt knep, nämligen att trycka Ctrl+F5, då "tvingar" man IE att refresha "på riktigt". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
busmamman Posted August 26, 2013 Author Share Posted August 26, 2013 Jag har Mac och använder Safari, så i mitt fall beror det inte på Internet Explorer. Däremot använder jag Internet Explorer på jobbet och där finns inte gilla- eller svara-knapparna tillgängliga i bloggens kommentarsfunktion. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
busmamman Posted September 7, 2013 Author Share Posted September 7, 2013 Varför får jag plötsligt meddelandet "Din kommentar väntar på moderering." när jag aldrig fått det tidigare? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
busmamman Posted September 8, 2013 Author Share Posted September 8, 2013 Jag börjar undra om jag är stämplad som "troll"...? Min kommentar som väntade på moderering igår har inte blivit publicerad. Jag såg den (i modererings-läget) i ett par timmar igår, men sedan har den försvunnit. Fattar ingenting! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted September 8, 2013 Share Posted September 8, 2013 Haha....moderatorerna är stenhårda, det var först efter 300 inlägg de slutade moderera mig. ;-) 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
busmamman Posted September 8, 2013 Author Share Posted September 8, 2013 Hehe... Jamen, då vet jag vad jag har att vänta. :-)Och nu såg jag att min kommentar äntligen har dykt upp i bland bloggkommentarerna, men med datering igår kl 17.05. Lite oordning i flödet, kan jag ju tycka, men man får väl vara glad att man inte blir helt censurerad. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted September 9, 2013 Share Posted September 9, 2013 Kan vara nåt ord du hade i inlägget som automatiskt triggrade en moderering på bloggen? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts