Antonius Posted August 26, 2013 Share Posted August 26, 2013 Hur förvarar man Pure Pharmas Magnesium? ska den också vara i kylen så som omega 3 tillskottet ifrån Pure Pharma? Någon som har koll? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheOcean Posted August 26, 2013 Share Posted August 26, 2013 Är det relevant för frågeställningen vilket företag som tillverkar tillskottet? Är det relevant för frågeställningen att skriva namnet på företaget i rubriken? Jag undrar alltså om du jobbar för nämnda företag, alternativt har ekonomiska intressen i företaget? Vänligen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antonius Posted August 26, 2013 Author Share Posted August 26, 2013 Är det relevant för frågeställningen vilket företag som tillverkar tillskottet? Är det relevant för frågeställningen att skriva namnet på företaget i rubriken? Jag undrar alltså om du jobbar för nämnda företag, alternativt har ekonomiska intressen i företaget? Vänligen Anledningen till min fråga är för att jag fick veta för 1 dag sedan att man helst skulle förvara omega 3 av samma märke i kylen, då det är bäst för fettsyrorna. Av ren nyfikenhet så kom jag att tänka på att man kanske bör göra något liknande av andra tillskott. Jag är 19år och har nyss tagit studenten, dessutom så brinner jag för att hjälpa andra och dela med mig av min erfarenhet. För tillfället studerar jag och jobbar fortfarande med min hälsa då jag inte upplever att den är på topp än. Bland annat därför är jag intresserad av hur D vitamin, Omega 3 och magnesium kan hjälpa - och då vill jag ju förstås veta att jag tar tillskotten på bästa möjliga sätt, därav min fråga. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheOcean Posted August 26, 2013 Share Posted August 26, 2013 Kanon att du är nyfiken och jobbar med din hälsa! När det kommer till hur ett visst tillskott bör tas eller förvaras så är det oftast själva substansen som spelar roll och inte en specifik tillverkare, om inte tillverkaren har lagt i några konstiga "extraämnen" som skiljer tillskottet ifrån andra av samma typ. Nuförtiden är det rätt vanligt (tycker jag) med smygreklam och produktplaceringar, inte bara på tv och film, utan även på bloggar och internetforum. Detta kan jag tycka är ett problem eftersom personen är opartisk och därför inte deltar i t ex en debatt på ett objektivt sätt vilket kan få en produkt att framstå som bättre än den är, bättre än andra liknande produkter när den inte är det, eller bara får en viss produkt att synas mer och på så vis öka t ex försäljningen av den - utan att produkten nödvändigtvis är bättre än andra liknande produkter. Den kanske till och med är sämre. Vem vet? Har bl a läst lite PR på universitetet och är ganska uppmärksam på den här typen av fenomen. När en bloggare t ex tipsar om en produkt eller preparat så undrar jag direkt om personen verkligen tycker att den är bra, eller om hen bara fått kompensation för att säga att den är det. Om man litar på en bloggares kunskap i ämnet är det lätt att bara köpa allting rakt av, och om personen ifråga i själva verket fått betalt för att tipsa om något så finns risken att den enda som inte tjänar på att använda produkten är en själv. Och det vore ju tråkigt! Så det var med detta i bakhuvudet jag undrade, eftersom jag tänkte att företagsnamnet figurerade misstänkt mycket. Inget ont! Fortsätt sökandet efter hälsan! Detta forum tycker jag är en bra utgångspunkt! Mvh Filip Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts