Jojomaja

Målet uppnått - Under 70 kg!

Recommended Posts

Åh, vad härligt! Hela ditt inlägg bara strålar och skiner och jag skiner ikapp med dej!

Jamenvisst, det här är ingen bantning, det är en livssstil som leder till ökad hälsa, sen får "surknular" och domedagsprofeter säga vad de vill.

Jag har själv kört LCHF i 3,5 år och började i sommar med pf för att vässa mina blodvärden. Jag var med i en Fb-gupp om pf, men det kändes verkligen inte seriöst... Massor med folk som säger "jag provade LCHF ett tag, men det funkade inte"... och en massa människor som använde metoden för att plåga sin kropp i stället för att se den som ett medel att uppnå bättre hälsa. 

OK, jag har inte gått ner nåt heller under dessa år, men det beror ju bl.a. på att jag är klimakteriekärring och inte har några hiskeliga mängder att ta bort... men jag känner mej som hälsan själv och får väl acceptera att jag är en rultig kärring.

Stort grattis till dej och starkt jobbat.

• Gilla 7

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vilken underbar viktresa du har gjort! Grattis till ditt nya liv!

Du ger inspiration och motivation! Tack för din berättelse!

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Stort grattis, vilken härlig läsning och inspiration. :D

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fantastiskt ! Roligt att du delar med dig, behövs för att kunna inspirera behövande att börja med LCHF!

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack allihop för härlig feedback! Ja, det känns fantastiskt och detta är ju bara början. De som har problem med LCHF och i ren okunskap, som kanske ibland tolkas som ondska och illvilja, klankar ned på kosten har nog ingen aning vilken fantastisk hjälp detta kan vara för så många. Jag hoppas på att få njuta av livet nu på det sätt som det var meningen att det skulle ha avnjutits. Det känns som om jag får leva om en del av mitt liv. Lite som i ett dataspel. Man laddar om, gör om och gör rätt. Mer erfaren och kommer längre. Förhoppningsvis går man i mål! :) 

:D

• Gilla 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan bara säga STORT GRATTIS! Mycket inspirerande läsning!

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kanoners! Härligt att läsa!!!

Jag var inte direkt överviktig för tre år sedan, men vad jag hungrade! Nu äter jag som en kung och väger tio kilo mindre. Idag skall jag hämta ett halvt lamm jag beställt på affären. God riktig mat !!

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Gött (blomkåls)mos! Jag kan verkligen identifiera mig med, i synnerhet, följande:

"Det enda jag kan hysa en aning sorg över är att jag inte tog det här steget långt tidigare."

I övrigt känns grattis lite överflödigt eftersom den stora belöningen är ju den som hela din text vibrerar och lyser av. Hur som helst, stort grattis!

• Gilla 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan bara säga Grattis jag också, fantastiskt roligt att läsa, och vi är nog många här som skriver under på de övriga hälsoförbättringarna också.

Vill även poängtera det som Kajak sa här ovan "att kunna inspirera andra", vilket är viktigt, att människor ser att det faktiskt finns ett hopp till, trots att man tror att man provat alla vägar till viktnedgång och bättre hälsa. Och det hoppet är LCHF :)

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Underbar läsning! Jag är mer och mer intresserad av åldrande och LCHF. Det du skriver gör mig glad. Din viktnedgång, alla hälsoförbättringar och inte minst: fruktbarhet, ungdomligt utseende och intresserade män ;) Stort grattis!

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ett JÄTTE grattis till dig - vad härligt!! :) 
Jag känner också igen mig i så mycket och definitivt det du säger om att du önskar du kommit på detta med lchf tidigare.

Ändrade målvikten var något jag gjorde - hade först som mål att komma ner på 66 kg. Jag trodde nämligen inte riktigt på att jag skulle klara mig ner till den vikt jag hade INNAN jag började äta mig upp i vikt när jag var ca 29 år (är nu snart 53)

Man har ju alltid hört att en kvinna som fött barn, jojo-bantat och dessutom kommit upp i min ålder inte skulle ha det så lätt.

Men när jag kom ner till 66 kg så kände jag att "men det här fixar jag!" :) 

Nu väger jag runt 62, det går lite upp och ned beroende på vad jag ätit som samlat lite vätska men aldrig över 64 och det försvinner igen.

Jag känner mig viktstabil trots att det bara är några månader sedan jag gick i mål och jag väger nu EXAKT vad jag vägde innan jag började gå upp.

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fantastiskt! Nu har jag en LCHF-superhjälte till att beundra och följa. Lite nyfiken på vad som hänt med ditt blodtryck eftersom jag själv gärna vill slippa urkig medicin med massa biverkningar. Vill du berätta vad trycket var och numera är och om du äter/ ätit medicin?

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Grattis och tack för din berättelse!

Ledsen att säga det, men när det blir FÖR positivt så slår det över åt andra hållet för mig. Då låter det i mina öron som att en PR-byå ligger bakom skriveriet och då blir det inte trovärdigt för mig.

Jag kör själv LCHF i en light-version för att jag har "köpt" konceptet och tror på det, men.... när det blir för mycket "halleluja" över det hela så börjar jag tveka....

Jag har själv ingen övervikt, jag vill bara leva sunt och hoppas på att få bibehålla hälsan som pensionär. Jag har kört LCHF i ett år nu och mår väldigt bra, men det gjorde jag innan också. Jag läser mycket om LCHF och har hela tiden trott på den här dieten, så pass mycket att jag själv gått in för den... för hälsan skull och för framtiden! Men....... på senare tid har jag börjat att ifrågasätta de lite för glassiga och professionella inläggen i LCHF-bloggarna.... Många låter som reklambroschyrer. Är alla som gör LCHF-inlägg verkligen så språkligt begåvade......? Hoppas jag har fel... säg gärna emot mig....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sen ÄR ju många av oss språkligt begåvade.... och nyfikna och vetgiriga. Därför har du hamnat i ett fantastiskt sällskap där du träffar positiva, spirituella människor och har möjlighet att lära dej en hel del (om du vill)

• Gilla 7

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack Jojomaja, jag blir glad när jag det läser ditt svar...

Jag är ledsen för att jag ibland kan låta lite för ifrågasättande när det gäller allt det positiva som skrivs om LCHF och att tanken slår mig ibland att när det låter lite FÖR positivt så kanske det ligger nån anonym skribent bakom orden....

Det är absolut ingen kritik mot dig. Tvärtom. Ta det som en komplimang för 17...  Du är bra på att uttrycka dig... Själv är jag bara ute efter att få bekräftelse på att den diet jag slagit in på är något som jag ska fortsätta med. (Efter att ha blivit emotsagd av så många vänner och kollegor...) Men... jag bad ju faktiskt också om att bli emotsagd... Och det får du ta som en komplimang - du uttrycker dig som en PR-byrå. ;)

Du har gjort en fantastisk resa med LCHF och det är starkt av dig att dela med dig av dina erfarenheter till oss andra! Jättetack för det.  Jag kör ju också LCHF fastän jag ibland funderar om jag ska fortsätta eller lägga av. Jag mår jättebra som sagt men mådde ju bra innan också. Har heller ingen övervikt, men vill undvika framtida diabetes, övervikt odyl... Behöver bara fortsatt bekräftelse... Hur hittar jag till din matdagbok...?

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Stort grattis. 

Jag är lite nyfiken dock. I kurvan finns det ett antal ställen där du ökat ganska snabbt i vikt, och sedan gått nedåt igen. Vad hände där?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Stort grattis till dina framgångar.

Tycker det är jätte roligt att höra när människor lyckas jag förstår din nästan euforiska text. Men jag skulle säkerligen göra det samma om jag upplevde det du har gjort. Att under en lägre period vad man än försöker inte lyckas och ständigt slås av bakslag. Men sen när man lyckas och det löser upp alla knutar och frågetecken som funnits under flera år måste det vara en fantastisk upplevelse. Då blir man med alla rätt euforisk. 

Lycka till i framtiden och jag är övertygad om att det kommer gå bra. Ignorera din otroligt pessimistiska arbetskollega.

Mikael

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Grattis och tack för din berättelse!

Ledsen att säga det, men när det blir FÖR positivt så slår det över åt andra hållet för mig. Då låter det i mina öron som att en PR-byå ligger bakom skriveriet och då blir det inte trovärdigt för mig.

Jag kör själv LCHF i en light-version för att jag har "köpt" konceptet och tror på det, men.... när det blir för mycket "halleluja" över det hela så börjar jag tveka....

Jag har själv ingen övervikt, jag vill bara leva sunt och hoppas på att få bibehålla hälsan som pensionär. Jag har kört LCHF i ett år nu och mår väldigt bra, men det gjorde jag innan också. Jag läser mycket om LCHF och har hela tiden trott på den här dieten, så pass mycket att jag själv gått in för den... för hälsan skull och för framtiden! Men....... på senare tid har jag börjat att ifrågasätta de lite för glassiga och professionella inläggen i LCHF-bloggarna.... Många låter som reklambroschyrer. Är alla som gör LCHF-inlägg verkligen så språkligt begåvade......? Hoppas jag har fel... säg gärna emot mig....

Det är inte konstigt att det blir lite "halleluja"-glädje över att man som överviktig och kanske många misslyckanden i bagaget äntligen faktiskt lyckas gå ner så många kilon OCH dessutom bli av med ett stort antal kroppsliga krämpor.

Jag kan också personligen tycka det är jätteskönt att i ett lchf-forum fritt få uttrycka den lättnad och glädje man känner att ha förändrat hela sitt liv så positivt - det är nämligen inte överallt man kan diskutera ämnet utan att vara tvungen att försvara sig själv och sin kost.

• Gilla 7

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

STORT Grattis!!!!

och...

HALLELUJA!!!!  ;)

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fantastiskt! Nu har jag en LCHF-superhjälte till att beundra och följa. Lite nyfiken på vad som hänt med ditt blodtryck eftersom jag själv gärna vill slippa urkig medicin med massa biverkningar. Vill du berätta vad trycket var och numera är och om du äter/ ätit medicin?

Hej Majabella!

Tack för din fråga. Jag hade högt blodtryck under en ganska lång tid och min läkare skrev ut medicin mot hypertoni som jag inte vågade ta. Jag var så himla övertygad om att jag själv dragit på mig detta och att det var mitt dåliga leverne som skapat mitt höga blodtryck att jag först ville ge mig själv chansen att ta ned det på egen hand. Och ja ... Det fungerade. Jag har ett helt normalt blodtryck idag. Jag är väldigt skeptisk till att äta läkemedel och jag har inte heller tagit statiner mot det höga kolesterol jag hade tidigare. Men jag vill förtydliga att jag verkligen inte uppmuntrar någon att skippa medicinen som jag gjorde. I efterhand kan jag tycka att det var dumt. Om jag bara "bantat" så hade jag troligen inte fått samma effekt. 

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg