Majabella Posted August 29, 2013 Share Posted August 29, 2013 Alltså, jag kör framgångsrikt en stenhård fakir i tio veckor, men två helger har innehållit kalas=planerade avsteg. Helger som kostat varsin veckas viktnedgång. Och jag blir mer och mer övertygad om att alkohol nästan funkar som cannabis, det är inte det försämrade omdömet efter några glas som leder till rejäla dikeskörningar i sockerdiket utan alkoholen i sig som skapar kolhydratssuget. Vad har ni för erfarenhet av alkohol och dikeskörningar, är det bara så enkelt att " där spriten går in där går vettet ut"? Och vad säger ni som är kunniga på kroppens metabolism? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lotte Posted August 29, 2013 Share Posted August 29, 2013 Har aldrig fått något sug av alkohol! Jag dricker för det mesta ett glas vin till maten varje kväll, ibland 1 och 1/2. Märker varken något ökat sug eller minskad viktnedgång. Prövat någon vit vecka ett par ggr, men ingen skillnad då heller! Skulle tro att suget kommer vid större intag!? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Farmor kaisi Posted August 29, 2013 Share Posted August 29, 2013 Håller med dig Majabella, Fastän jag tar ett glas rött eller vitt efter en bra LCHF-måltid så blir jag sugen på dittan o dattan, oftast nån stark ost eller nötter. Tråkigt! Whiskey är inte fullt så illa med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pannaanna Posted August 30, 2013 Share Posted August 30, 2013 Precis samma här - suget kommer som ett brev på posten och det är som Farmor kaisi säger, allt möjligt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annika Rane Posted August 30, 2013 Share Posted August 30, 2013 Jag dricker gärna ett glas vin på helgen och för mig handlar det om tillbehören. Ju fetare desto bättre. Salami, prociutto, ost, oliver är så gott till och skapar inget vidare sug hos mig. Snarare tvärtom. Vin med småplock och jag kan skippa middagen sen. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
morgengry Posted August 31, 2013 Share Posted August 31, 2013 Alkohol skapar absolut sug hos mig, Och det är alkoholen i sig, det räcker med ett glas vin. Ex idag åt jag ute med en kompis och tog ett glass rött till maten, och nu sittar jag hemma och har ätit en hel portion risalamande. Och då har jag ätit väldigt strikt en månad, och inte druckit nåt alkohol sen maj. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majabella Posted September 1, 2013 Author Share Posted September 1, 2013 Tack, skönt att höra att jag inte är ensam! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kostrådgiverskan Posted September 2, 2013 Share Posted September 2, 2013 Jag har slutat med alkohol. Jag älskar öl, njuter av vin och en grogg är aldrig fel. Men öl drar igång så mycket sug att jag inte har en chans att kontrollera det. Vin är inte lika illa men det är så gott så det blir gärna för mycket och då blir man på lyset och då kommer chipsmannen och tar mig och sen bli man bakis och hungrig på pizza och annat skräp. Groggen är ju oftast full med läsk och en grogg utan chips.... Så nu dricker jag bara vatten och när jag går på fest så tar jag med min egen flaska kristallvin, har skitroligt och struntar i chipsen och blir aldrig bakis!! Så jäkla bra. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MagnusH Posted September 2, 2013 Share Posted September 2, 2013 Jag har slutat med alkohol. Jag älskar öl, njuter av vin och en grogg är aldrig fel. Men öl drar igång så mycket sug att jag inte har en chans att kontrollera det. Vin är inte lika illa men det är så gott så det blir gärna för mycket och då blir man på lyset och då kommer chipsmannen och tar mig och sen bli man bakis och hungrig på pizza och annat skräp. Groggen är ju oftast full med läsk och en grogg utan chips.... Så nu dricker jag bara vatten och när jag går på fest så tar jag med min egen flaska kristallvin, har skitroligt och struntar i chipsen och blir aldrig bakis!! Så jäkla bra. Vad är kristallvin? vatten eller vodka? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKJ Posted September 2, 2013 Share Posted September 2, 2013 Jag har läst att alkohol stänger av fettförbränningen. Kanske är det något sådant som spökar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted September 2, 2013 Share Posted September 2, 2013 Tror mer på att det är omdömet som sätts å sidan.. för alkohol är nästan en fettsyra.. hur som helst så lär det förbrännas i betaoxidationen! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kostrådgiverskan Posted September 3, 2013 Share Posted September 3, 2013 Vad är kristallvin? vatten eller vodka? Vatten hemifrån 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts