Jump to content

Effekten av lite godis...

LottaJ

Recommended Posts

I fredags och lördags så åt jag lite smågodis för första gången på över 1,5 år...

Jag ångrar det inte och har inte dåligt samvete. Jag åt något jag normalt inte tycker ingår i min kosthållning, men, jag åt, för jag medvetet gjorde ett val att göra det. Så, nog om varför.

Effekterna då?

Dagen efter: Magkniiiiip! Alltså, jag måste vid ett flertal tillfällen stanna mitt i steget och vika mig dubbel och bara försöka djupandas och vänta på att knipet ska gå över. Jag kan inte stå upprätt.

Magen rumlar och låter och jag får fullt med gas i tarmarna. Hua, detta sitter i i flera dagar.

Tre dagar senare: Finnar. På hakan. Inte så charmigt. Och blåsa i munnen.

Fyra dagar senare: i hårbotten dyker det upp en stor öm böld (finne), just det, sådana hade jag titt som tätt förr.... 

Även candidan gör sig påmind. I underlivet. Detta är ett jävla gissel. Fy f-n. Men med LCHF har jag svält ut den.

Så nästa gång jag överväger lite smågodis, ska jag försöka påminna mig om dessa "små" biverkningar.

Då kommer jag inse att jag TÅL inte socker. Ovan borde vara bevis nog för det. Det man inte tål, det ska mina inte äta.

Ni som funderar på att prova lite smågodis, ett råd: gör inte det.

Edited by LottaJ
  • Like 2

Samma här. Åt en halv påse skumtomtar som låg kvar sedan i julas. Det var barnens bortglömda tomtar som de fått i skolan som julpresent. Jag glufsade i mig dem i smyg.

Hur kunde jag vara så dum? Men jag antar att lite slarv med kosten i sommar har fått mig ur ketosen och sockersuget har återkommit. Nåväl. Efter skumtomtarna fick jag också finnar på hakan och en böld i underlivet. Så som jag fick då och då förr i tiden.

Nu har jag varit jättestrikt i någon dag och vips är det onda borta. Morgonstelheten också.

Jag antar att jag kommer att fortsätta hålla på så här, att slarva och trilla dit och sedan skärpa upp mig och må bättre. På det sättet är jag nog oförbätterlig. Men den stora, stora, stora skillanden mellan nu och förr är att jag vet vad jag ska göra gör att må bättre.

Kram allihopa

• Like 1