Anic75 Posted August 29, 2013 Share Posted August 29, 2013 Hej igen Blir bara fler och fler frågor känns det som haha Läste på förpackningen av pofiber och som jag förstod det så innehåller denna väldigt mycket kolhydrater, är den då bra? Tyckte faktiskt den innehöll väldigt mycket kolhydrater per 100g. Om så är fallet varför är det så många som har det i sinna lchf recept? Klart den sista frågan är svår men jag tycker det är konstigt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SoFi Posted August 29, 2013 Share Posted August 29, 2013 Hej igen Blir bara fler och fler frågor känns det som haha Läste på förpackningen av pofiber och som jag förstod det så innehåller denna väldigt mycket kolhydrater, är den då bra? Tyckte faktiskt den innehöll väldigt mycket kolhydrater per 100g. Om så är fallet varför är det så många som har det i sinna lchf recept? Klart den sista frågan är svår men jag tycker det är konstigt. Pofiber väger nästan ingenting Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKJ Posted August 29, 2013 Share Posted August 29, 2013 Frågan är också om kolhydraterna i pofiber är tillgängliga för kroppen. Det jag undrar om pofiber är om dom innehåller kadmium. Jag har mejlat till producenten och frågat men fick aldrig något svar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted August 29, 2013 Share Posted August 29, 2013 Här har du experten på området! http://mariannslchf.se/lchf-mjol-och-vikt/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik Kornberg Posted August 29, 2013 Share Posted August 29, 2013 Pofiber är lätt och drygt, alltså att även om det innehåller mer än 5 gr/100 så använder du 1 msk och det blir det i princip ingenting,men det är klar om du vill nolla kolisarna helt så blir det svårt. Pofiber är glutenfritt och därmed ett bättre alternativ till tex ströbröd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anic75 Posted August 29, 2013 Author Share Posted August 29, 2013 Så är pofibrer bättre än mandelmjöl och kokosmjöl? Vilka märken är dom bästa mandelmjöl och kokosmjöl? Att jag även undrar över detta är för att det finns så mycket gott som jag vill baka som har just mandel- o kokosmjöl i recepten. Sen finns det en uppsjö av olika märken av dessa sorter och alla säljs inte på min ica och då gör det svårt att hitta det som är bäst. Jag börjar dock ändra uppfattning om pofiber. För mig nu i början är det viktigast att bli av med så mycket socker som möjligt. Kolhydrater försöker jag självklart också undvika men där kan jag, nu till att börja med, vara lite mer flexibel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts