Jump to content

Rosenrot

Syster

Recommended Posts

Är det någon här på forumet som har testat Rosenrot någon gång, och har några synpunkter på om det fungerar eller inte mot trötthet och viss håglöshet? :(

Jag har som tappat orken lite grann efter vissa händelser under det gångna året och energin börjar nu tryta, kanske även den kommande hösten spelar en viss roll.

Tacksam om någon som har testat, vill dela med sig av sin erfarenhet :)

• Like 1

Jag använde rosenrot  i perioder under flera år och kände absolut en positiv effekt.

Jag slutade för många år sedan med Citalopram som jag tog under ett år då det hänt lite mycket i mitt liv och började med Rosenrot istället. Jag upplevde att jag blev "gladare" och mådde bättre än på länge. Använde Rosenrot mycket under vinterhalvåret då ork och humör inte var på topp.

Men sedan jag lade om till LCHF i början av februari i år har jag inte använt den. Jag upplever faktiskt samma effekt (om inte mer) med min nya kost. Dvs mer ork, bättre humör och sömn - det "vanliga" för oss LCHF'are ;)

Nu tar jag även D-vitamin och Magnesium sedan april. Men om jag skulle känna att det behövs något extra i vinter kan jag tänka mig Rosenrot igen.

Prova du - den är ju inte särskilt dyr om jag minns rätt och effekten märks ganska omgående.

Må gott!

• Like 1

Jag har testat men är tveksam och precis som pannaanna skriver har jag blivit riktigt skeptisk till hälsokostbranschen efter kostomläggningen. Fast den skepticismen var på gång redan innan. Tror heller inte att de är särskilt dyra och följ gärna upp har inne om du testar.

• Like 1

Jeg var influenza syg og vinter deppi hele sidste efterår og vinter, jeg begyndte på rosenrod i den periode og stoppede først da det blev sommer. jeg kan kun sige at det virker - jeg blev glad, ja nærmest hyper. Brugte den fra arctic - kan klart anbefales!!! jeg genoptager indtagelsen her til september - helt sikkert :0)

• Like 1

Jag har testat men är tveksam och precis som pannaanna skriver har jag blivit riktigt skeptisk till hälsokostbranschen efter kostomläggningen. Fast den skepticismen var på gång redan innan. Tror heller inte att de är särskilt dyra och följ gärna upp har inne om du testar.

Nej, det var nog inget för mig, testade några dagar, och den enda effekt jag fick var mer hjärtklappning än vanligt, och en smak av rosor i munnen efter några timmar.

Rosor är ju trevliga och luktar gott, men det är inget vidare då det känns som om man idisslar dem :o

• Like 2

Men vad gjorde du då, Syster? Tuggade du tabletterna? :-)

Jag tar till Rosenrot när livet känns tungt och gärna i kombination med ljusterapi vintertid. Tycker det funkar bra. Sen att "alla" bara vill ha mina pengar, ja så är det allt som oftast. Hälsokostbranschen är tyvärr inte bättre än andra branscher. :-(

• Like 1

Nej, det var nog inget för mig, testade några dagar, och den enda effekt jag fick var mer hjärtklappning än vanligt, och en smak av rosor i munnen efter några timmar.

Rosor är ju trevliga och luktar gott, men det är inget vidare då det känns som om man idisslar dem :o

Kanske lika bra för själen att köpa rosor i vackra höstfärger och arrangera till lyst och skönhet  :wub: ?

• Like 2