Jump to content

Fett bränner fett-men välj rätt

Syster
 Share

Recommended Posts

Ja, det låter bättre än det är, kan jag säga. Fick idag en reklamtidning från Life, där denna rubrik fångade mitt intresse, och för en sekund trodde jag i min enfald att det var något läsbart.

Man säger bland annat att fettet ger bränsle åt musklerna och hjälper till med förbränning, men experterna råder oss att äta mer fett från växtriket.

Och, kan ni gissa vem experten är?...inte, då kan jag tala om att det är inte mindre än Maj-Lis Hellenius, som talar om att de fleromättade fetterna måste vi ha för vår överlevnad. Hon delger också att för mycket fett, oavsett sort är aldrig bra, för om vill man gå ner i vikt, måste man göra av med mer energi än man tar in.

Detta är bara ett litet referat från denna tidning som faktiskt fick mig att börja fundera på om jag ska ringa eller skriva och klaga eller helt sluta handla där.

Edit: Tyvärr hittar jag den inte på nätet, men läs gärna artikeln om ni ser papperstidningen.

Edited by Syster
  • Like 4

Ja, det låter bättre än det är, kan jag säga. Fick idag en reklamtidning från Life, där denna rubrik fångade mitt intresse, och för en sekund trodde jag i min enfald att det var något

Tack för recsensionen. Jag trodde det var intressant och läsbar reklam så jag lade den åt sidan, men då spar jag den tiden och källsorterar på en gång
  • Like 1