stoscha Posted August 29, 2013 Share Posted August 29, 2013 Jag hade ju verkligen sparat mej till ikväll. Jag skulle sköta mej exemplariskt så jag kunde uppvisa ett perfekt blodprov, och därefter skulle jag "fira" ("lagom" förstås,duktig som jag är :-P).Jag gjorde en perfekt LCHF-middag (pulled porc som jag ska utveckla nån annan gång, bara toppenrecept), och delade en flaska vin med maken. Vi till och med tog en liten bloody mary när vi rockade loss på vardagsrumsmattan till youtubefavoriten.Sen gick vi och lade oss, sansade medelåldringar som vi är :-)Men efter några timmar vaknade jag till och kom ihåg de där brödskivorna som jag sparat i frysen sen våra hantverkare var här.. Det brödet som verkligen var en av mina "nyttiga" favoriter förr i världen. Jag smorde på rejält med smör för att minimera koliseffekten, men var tvungen efter halva mackan att använda örtsalt för att det skulle smaka gott. Tydligen hade jag "autopiloten" på för jag hann göra i ordning ännu en macka, denna gång med gott pålägg, innan jag kom på vad jag höll på med. Jag behöver ju ingen macka! Mina favvismackor behöver ju gott pålägg för att vara goda... Då kan jag ju lika gärna skippa brödet ju!Jag skriver ner det här nu bara för att jag ev ska komma ihåg det nästa gång jag kör ett "planerat" avsteg. Jag TROR jag har koll, men det är fortfarande bara en massa hjärnspöken.I morgon kommer jag att må som jag förtjänar :-) Jag får rävmage nu för tiden om jag äter bröd. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pingo Posted August 30, 2013 Share Posted August 30, 2013 Jag har alltid kokta ägg i kylen, ölkorv, ost och smör samt macadamia nötter förvarat på ett annat sätt. Det händer ytterst sällan att jag vaknar och känner mig hungrig men då blir det smörrulle eller något av de andra. Det behövs bara lite så blir kroppen nöjd och belåten. Du hade nog helt enkelt så kul tidigare på kvällen att gamla minnen och vanor väcktes till liv. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted August 30, 2013 Share Posted August 30, 2013 Går att göra riktigt nyttigt och bra LCHF bröd själv, som är sååå mycket godare än alla andra bröd. Kanske en limpa varannan månad för mig. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted August 30, 2013 Author Share Posted August 30, 2013 Haha, jag det löjligaste är att jag faktiskt HAR LCHF-bröd skivat i frysen också, men kom inte ihåg det.... Det är bara dumt att jag inte har slängt det vanliga brödet i stället för att spara det OM nån kolhydratsätare skulle hälsa på nångång och behöva en macka :-P. Jag ska förbi svandammen idag. Jag ska ta med det så det inte finns kvar nästa gång jag får hjärnsläpp. Normalt sett behöver jag inte bröd längre alls... har haft finncrisp i skåpet förut, men det går inte för i synnerhet maken kan få i sej nästan hela paketet när han sätter igång, så det har vi också slutat att köpa hem. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts