Jump to content

Presentation

Larz

Recommended Posts

:D Hallå i lådan

Vill bara presentera mig.Jag heter Lars Karlsson och 59 år. Skåning till på köpet :D

Är 173 lång och väger i dagsläget runt 80 kg.  

För fyra år sen när jag började med LCHF så gick jag ner från 92,5 till 80 kilo på ca ett halvår utan att träna. Ett helt fantastiskt sätt att gå ner i vikt på. Alltid mätt och belåten. Mer energi än någonsin som sedermera gav behovet av att träna.

Nu cyklar jag 14 km om dagen, går på gym 1-2 ggr i veckan och promenerar dagligen med vår hund. Hade någon sagt att jag skulle göra detta innan så hade jag bara skrattat åt dem.

Att slippa blodsockerfall, uppdäst mage, överdrivna hungerskänslor, slippa det mesta av min psoriasis, ett lugnare inre, inget sötsug, mycket piggare mm mm. Listan kan göras lång på hälsofördelarna med LCHF. Jag har än så länge inte hittat några nackdelar. Möjligtvis kan jag känna mig lite jobbig för min omgivning när det bjuds på fest och jag inte tar av allt som bjuds men det är mitt liv som jag bestämmer över so what :o)

LCHF känns rätt för mig och jag kommer aldrig att sluta med det. Speciellt inte nu efter en unna jul. Det skadar kanske iofs inte att göra som jag gjort en och annan gång för man blir desto mer medveten om hur bra man mår på LCHF. Men det är knappast värt det.

Annars är min intressen min familj, mitt jobb, musik, gitarr, datorer, hundar, golf, motor mm mm. Har ju inte så hemskt många år kvar till pensionen och jag ser fram emot att få tillbringa min tid som jag själv vill om jag nu lyckas behålla hälsan. Den är trots allt det viktigaste här i livet. Försöker därför att äta rätt och motionera lagom.

//Lars

• Like 2

:D Trodde i min enfald att ni skulle hänga på och presentera er ;) Alltid kul att veta vad det är för typer man har att göra med :P

I väntan på det kan du alltid kopiera in din presentation på din profil-sida (klicka på ditt namn längst upp till höger och välj "min profil" för att komma dit).

På så sätt kan folk lätt läsa din presentation genom att klicka på ditt namn i diskussioner framöver.

:D Trodde i min enfald att ni skulle hänga på och presentera er ;) Alltid kul att veta vad det är för typer man har att göra med :P

Ja men visst skulle det vara trevligt med fler presentationer, kan ibland vara intressant att veta vad skribenten "har på fötter" i sina kommentarer. Hoppas fler skriver lite i sina profiler. Har inte gjort det själv men ska :) 

Ps. Tack för din presentation!

I väntan på det kan du alltid kopiera in din presentation på din profil-sida (klicka på ditt namn längst upp till höger och välj "min profil" för att komma dit).

På så sätt kan folk lätt läsa din presentation genom att klicka på ditt namn i diskussioner framöver.

Ok Doc :D Fixat. Hoppas ni andra hänger på ;)

Min presentation:

Ätit LCHF sedan:

September 2011 - 18 månader.

Hur fick jag nys om LCHF:

Såg avsnittet på Vetenskapensvärld om LCHF.

Varför började jag med det?

Hade i flera år problem med min mage där jag blev akut lös i magen 2-5min efter jag ätit. Testade olika saker som laktos och gluten utan bra resultat.

Det försvann med LCHF (fast började igen för 5 månader sen, men senaste 2 månaderna har det fungerat bra). Alltså hade det mycket lite med min vikt varför jag började.

Hur mycket har jag gått ner:

7 kg. Väger 80kr och är 187cm lång. 33 år gammal.

Tränar:

Går/cyklar överallt jag ska ta mig i samma stad. Tränar styrka/springa/simma ibland. Ska försöka göra det 2 gånger i veckan i år.

Intressen:

Sällskapsspel, näringslära, datorer (spela, programmera), naturvetenskapliga/teknik nyheter, mobiler, fantasy/sci-fi film/böcker, lära mig nya saker.

Bor i:
Nyköping.

LCHF kunnighet/aktivitet:

Anser mig kunna rätt inom LCHF. Läser på och skriver om LCHF nästan varje dag då jag har mycket fritid på mitt jobb.

Aktiv i stora "LCHF-gruppen" på Facebook. Har även "LCHF Nyköping" gruppen. Varit på en LCHF kryssning (snart en till), och Älvsjös hälsomässa 2 gånger.

• Like 1