Jump to content

Sista chansen innan prishöjning på minnen

Leopold Roos

Recommended Posts

På söndag kommer minnen i olika dess slag att höjas i pris (ca 100kr dyrare). Om ni behöver något sådant, passa på att beställa idag eller imorn.

Mer info här:
http://www.sweclockers.com/nyhet/17498-sa-mycket-far-du-betala-till-copysw.:ede

Obs: gäller även datorer, PC och musikspelare.

Jag själv köpte 64GB & 128GB USB-minne, 32GB & 64GB microSD kort, samt funderar på nån SSD på 120-240GB till laptopen.

• Like 1

På söndag kommer minnen i olika dess slag att höjas i pris (ca 100kr dyrare). Om ni behöver något sådant, passa på att beställa idag eller imorn.

Mer info här:

http://www.sweclockers.com/nyhet/17498-sa-mycket-far-du-betala-till-copysw.:ede

Obs: gäller även datorer, PC och musikspelare.

Jag själv köpte 64GB & 128GB USB-minne, 32GB & 64GB microSD kort, samt funderar på nån SSD på 120-240GB till laptopen.

Vad är det här för SPAM?!

Vad är det här för SPAM?!

Det är väl inget spam? Avdelningen är "Övrigt" och inlägget är en upplysning om att mediamaffian från och med söndag tvingar dig att betala en avgift för privatkopiering (obs! Inte piratkopiering) när du köper en ny hårddisk eller apparat med hårddisk i eller usb-minne. Detta oavsett om du utnyttjar rätten till privatkopiering eller inte. 

Det lustiga i sammanhanget är att mycket media är DRM/kopieringsskyddat. Att kringgå det skyddet är inte tillåtet, innebärande att jag inte kan ta den privatkopia som jag betalat för att kunna göra. Det är hål i huvudet någonstans. 

• Like 1