Leopold Roos Posted August 30, 2013 Share Posted August 30, 2013 På söndag kommer minnen i olika dess slag att höjas i pris (ca 100kr dyrare). Om ni behöver något sådant, passa på att beställa idag eller imorn.Mer info här:http://www.sweclockers.com/nyhet/17498-sa-mycket-far-du-betala-till-copysw.:ede Obs: gäller även datorer, PC och musikspelare. Jag själv köpte 64GB & 128GB USB-minne, 32GB & 64GB microSD kort, samt funderar på nån SSD på 120-240GB till laptopen. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slacktivisten Posted August 30, 2013 Share Posted August 30, 2013 Köper från Tyskland istället. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stroker49 Posted August 30, 2013 Share Posted August 30, 2013 På söndag kommer minnen i olika dess slag att höjas i pris (ca 100kr dyrare). Om ni behöver något sådant, passa på att beställa idag eller imorn. Mer info här: http://www.sweclockers.com/nyhet/17498-sa-mycket-far-du-betala-till-copysw.:ede Obs: gäller även datorer, PC och musikspelare. Jag själv köpte 64GB & 128GB USB-minne, 32GB & 64GB microSD kort, samt funderar på nån SSD på 120-240GB till laptopen. Vad är det här för SPAM?! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasseL Posted August 30, 2013 Share Posted August 30, 2013 Vad är det här för SPAM?! Det är väl inget spam? Avdelningen är "Övrigt" och inlägget är en upplysning om att mediamaffian från och med söndag tvingar dig att betala en avgift för privatkopiering (obs! Inte piratkopiering) när du köper en ny hårddisk eller apparat med hårddisk i eller usb-minne. Detta oavsett om du utnyttjar rätten till privatkopiering eller inte. Det lustiga i sammanhanget är att mycket media är DRM/kopieringsskyddat. Att kringgå det skyddet är inte tillåtet, innebärande att jag inte kan ta den privatkopia som jag betalat för att kunna göra. Det är hål i huvudet någonstans. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted August 30, 2013 Author Share Posted August 30, 2013 Vad är det här för SPAM?! Än en gång stämmer uttrycker "no good deed goes unpunished" . Det får man för att man vill hjälpa till och upplysa hah. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts