lusardimarie Posted January 1, 2013 Share Posted January 1, 2013 Jag har ätit lchf i flera år mer eller mindre noga. Först gick jag ner i vikt, vägde väl som minst 60 kilo till mina 164 cm. Gick sen upp i vikt och nu väger jag lite över 70 kilo. Har mycket svårt att gå ner igen. Småäter för mycket tror jag. Har nu börjat testa mbc till lunch, det går ganska bra. Kollade med matdagboken idag hur jag åt. Det blev 100g fett, 34g protein, 6g kh. Det blev ju inte så bra, vad ska jag göra, vad händer tex om jag äter mer fett och mindre protein som jag nu gör? Tror ni det är mycket för lite kcal som idag tex med 1066. Kan inte lägga till nötter då de får mig att överäta. Äter ägg och majonäs till frukost, lunch mbc, kväll något kött/fisk och grönsaker. Marie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limp Posted January 1, 2013 Share Posted January 1, 2013 Dina 100g fett, 34g protein, 6g kh är egentligen bara "galen" på en punkt, enligt mitt tycke. Väger du 70+ kg, får du nästan räkna med att tappa muskler med ditt låga proteinintag. Ett par köttbullar eller litet ost rättar dock till det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Larz Posted January 1, 2013 Share Posted January 1, 2013 För att få en bra och långvarig mättnadskänsla tycker jag att 100 gr fett är på tok för lite. Prova att öka på 50 gr till och se vad som händer. Du kanske slutar att småäta. Likaså med proteinet. Där bör du nog ha i alla fall minst ett gram per kilo kroppsvikt. Tränar du så kan du öka på lite till. Kh ligger du ju bra på. Kalorierna kan du enligt mig strunta totalt i. Lycka till //Lars Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts