Anic75

Agavsirup

Recommended Posts

Googlade denna sirap då jag läst i några trådar att ni använder detta som sötningsmedel.

Läste då att beroende på sort så har denna sirap 92% fruktos och 8% glukos; andra 56% fruktos och 20% glukos.

Nu undrar jag om det inte är för mycket fruktos eller är den bra ändå?

Jag har inte så stora problem med söt sug och så, då jag inte är mycket för godis, läsk och liknande.

Men ibland vill man ha något annat typ, jag tycker Marabous mjölkchoklad är på tok för söt men till grädden vill jag gärna ha lite vanilj smak eller lite sukrin i, inte mycket dock.

Vill inte ha fler socker produkter som är dåliga så det är mer nyfikenheten jag vill stilla och hur ni andra ser på just denna produkten.

Bra, dålig och varför typ.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det har du nog läst på någon annan sida.. för här är Agavesirap ett skällsord och ett invektiv!

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om du vill ha vaniljsmak på grädden finns det vaniljpulver att köpa. Det är mald vaniljstång utan socker. Finns i vanliga livsmedelsaffärer bland bakprodukter.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Anic75, du måste ha fått det av mig. :wacko: 

Vill förtydliga att det INTE tillhör LCHF. Anledningen att jag åt LCHF pannkakor med agavsirup var för jag ville bli av med ketos. Och det lyckades jag med. ;)

Har läst mycket av dina inlägg och det känns som om det här med sötningsmedel är en jätte grej för dig. Även om var o en har olika uppfattningar samt hanterar kostsammansättningen lite olika så bör man undvika söt så mycket det går. Särskild i början när du vill komma igång bör du nog fokusera på riktig mat och släppa der här med sockerersättning, vilken det nu mår vara.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg