Jump to content

Kramp i vaderna! Magnesiumbrist?

Athenasmatte

Recommended Posts

Hej allihopa! Hoppas att ni haft en trevlig helg!

Jag har de senaste månaderna vaknat på nätterna med kramp i vaderna, det händer numera nästan varje natt! Har läst att magnesiumbrist kan leda till detta, men eftersom jag ogärna stoppar i mig tabletter/tillskott i onödan så valde jag att äta en handfull mandel varje kväll (jag har nämligen läst att de ska innehålla mycket magnesium?). Detta har dessvärre inte hjälpt  :( . Hur mycket mandel behöver man egentligen äta för att nå upp till de mängderna magnesium man behöver per dag?

Eller kan krampen bero på något annat? Någon annan brist?

Om jag nu behöver magnesiumtillskott, vilket märke är då bäst? Har svårt att hitta dem utan sötningsmedel  :( . För tillfället lever jag dessutom på existensminimum, vilket gör att jag inte har råd med världens dyraste  :(

Tacksam för svar! Ha en fortsatt bra helg!

Hej ! Jag har också haft kramp och ätit magnesium bla purepharma, med varierande resultat, men sedan jag började med en 1/2 tsk-1 tsk Seltin har jag inte haft några kramper, jag rekommenderade detta till min mamma som hade jättesvåra kramper först hjälpte det inte ( till min besvikelse ) men efter några dar var kramperna borta. Jag tar detta på morronen med ett glas vatten.

• Like 2

Vadkramp på natten är just typiskt magnesiumbrist.. speciellt på en ketogen diet!

Det magnesium som är vanligast är mot förstoppning.. så se upp med innehållet.. såvida du inte behöver underlätta nr2!

http://www.shopping4net.se/Haelsokost/Mineraler/Magnesium/M3-PurePharma.htm

Nej, jag har väl snarare det motsatta problemet när det gäller nr.2  :wacko: