allissilla Posted September 1, 2013 Share Posted September 1, 2013 Hej alla!Jag kommer börja pendla med bil på måndag och det kommer bli en hel del tidiga morgonar. Jag undrar därför om ni har tips på frukost man kan äta bakom ratten som kan förberedas kvällen innan. Jag har tidigare ätit ägg och bacon men det känns lite svårt när jag kör. Tack! Alexandra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted September 1, 2013 Share Posted September 1, 2013 Ta med dig frukosten till jobbet och ät den där.. eller på 9-rasten! Alternativet med MBC om om du inte står dig så länge! Själv skulle jag spy om jag var tvungen att gå upp i svinottan! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StinasKompis Posted September 1, 2013 Share Posted September 1, 2013 Kanske ett par hårdkokta ägg och några ostrullar (ihoprullade ostskivor med smör på) kan vara något? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lyx-LCHF Posted September 2, 2013 Share Posted September 2, 2013 Äggsmör kanske? Mosa ner hårdkokta ägg i rumstempererat smör (eventuellt med en liten nypa salt), som sedan läggs upp i valfri burk. Jag brukar använda mig av cremé fraiche-burkar. Gör den dagen innan, så att den gottar till sig i kylskåpet. En liten sked till, och du har en enkel mycket mättande frukost. Som variation kan man även riva ner ost i röran... 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majabella Posted September 2, 2013 Share Posted September 2, 2013 Här är några tips från en som fått passa på i bilen många gånger: Babybel, de där små röda ostarna har jag moffat bakom ratten, fast man får se upp så man inte överskrider proteinintaget per dag. Och riktig italiensk mortadella (utan massa tillsatser), fast det är lite flottigt att hålla i, kokta skalade ägg man strösslat lite salt på, men se upp för majonnäs dock, fick åka hem och byta kläder en gång. Sen kan jag äta mild dessertost på morgonen, det är det väl inte alla som känner för: då blir det en halv Bavaria Blue. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LottaJ Posted September 2, 2013 Share Posted September 2, 2013 Oststavar Nötter (mandlar, valnötter t ex) Kokt ägg ost/skinkrullar med smör emellan MBC som någon föreslog i muggtermos (svårt att förbereda kvällen innan kanske) Det måste ju vara saker du kan plocka och äta tänker jag, utan att ta fokus från vägen (allt med sked och saker som ska skalas går bort). 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MidjAnn Posted September 2, 2013 Share Posted September 2, 2013 Köttbullar. Knaperstekt fläsk i små bitar. Nötter. Sedan älskar jag groddar och har alltid två satser på gång, en ätklar och en groende. Munggroddar är klart hanterliga, kladdar inte om man spiller, och torkar ihop till små nya frön om man tappar på bilgolvet :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SaraB Posted September 2, 2013 Share Posted September 2, 2013 Stek fläsk i ugnen, 225 grader i ca 30 min. Vänd nån gång under tiden. Tips: använd bakplåtspapper. Lätt att hålla i näven och kan kombineras m skalade, kokta ägg. En riktigt bra termomugg är toppen att ta med valfri frukostdryck i. Jag har bra erfarenheter av muggen Travel från Bodum. Håller riktigt tätt och varmt och är smidig att dricka ur. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted September 2, 2013 Share Posted September 2, 2013 ägglatte/choklad/thé. Blanda 1 ägg, 1-2 msk kokosfett och kaffe eller varmt vatten och choklad. Mixa med mixerstav och häll i termosmugg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annika Rane Posted September 3, 2013 Share Posted September 3, 2013 Äta i bilen undviker jag, det är ju bara slabbigt och omysigt. Hur lång resa har du? Jag skulle göra mig en rejäl kopp kaffe med grädde att dricka i bilen. Äta när jag kommer fram. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
frkGeek Posted September 5, 2013 Share Posted September 5, 2013 Gör en omelett dagen innan eller ägg som wrap, perfekt till första kaffet på jobbet och under bilfärden - MBC kaffe - det kör jag och funkar ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hannahpanna Posted September 8, 2013 Share Posted September 8, 2013 Gör en smoothie på vispgrädde, 1 rått ägg, 2 msk proteinpulver lite frusna hallon och vatten så håller du dig mätt läääänge! Gör kvällen innan och häll på flaska. Den skiktar sig till morgonen men då är det bara att skaka den lite! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
allissilla Posted May 23, 2014 Author Share Posted May 23, 2014 Hej!Tack för alla tips. Det blev tillslut ett paket mortadella för det har ju både fett och protein i sig men inget socker och så gurksticks och kaffe med kokkosfett i. I vanliga fall äter jag ett paket bacon och två ägg till frukost med gurka så detta blev lite lite men jag har äggröra på två ägg m smör och basilika med mig till första rasten. Glad fredag! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts