Oldman Posted January 1, 2013 Share Posted January 1, 2013 I oktober kickstartade jag min viktnedgång med att gå med i Xtravaganza och deras soppor. Lyckades gå ner 30kg på bara 7 veckor och gick sedan över till att äta LCHF mat och har nu gjort det i ca 3 veckor. Lyckats gå ner ca ytterligare 2kg sen dess. Nu har jag dock börjat må illa. Senaste 2-3 dagarna går jag omkring med ett illamående som är rätt besvärande. Slutat äta ägg för att se om det kan vara det som påverkar mig negativt men är trots det fortsatt illamående. Kan detta vara pga att jag numera äter LCHF kost eller vad kan det bero på? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limp Posted January 1, 2013 Share Posted January 1, 2013 Illamåndet kan ju i princip beror på vad som helst. Ett sätt att utesluta, kan ju vara att ändra din dagliga diet till andra LCHF-matvaror för att kunna utesluta det du äter för närvarande. Illamående kan också tänkas bero på brist på någonting, t.ex mineraler eller vitaminer ? Det är dock lite faschinerande att kunna gå ner 30 kg med soppor på 7 veckor. Måste varit rena svältkuren om inte mycket feta soppor ? Hur var dina hungerskänslor under den kuren ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oldman Posted January 1, 2013 Author Share Posted January 1, 2013 Första 2 veckorna hade jag lite jobbigt med hungern men det gav med sig. Alla är rätt förvånade att jag lyckats gå ner så pass fort, till och med instruktören på Xtravaganza. Men jag åt mina 3 påsar om dagen (under 500 cal) och har promenerat varje dag minst en timme varje dag. Äter faktiskt inga vitamintillskott, kanske vore en idé att börja ned det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Modesty Blaze Posted January 1, 2013 Share Posted January 1, 2013 Jag har stött på det en gång tidigare, personen ifråga fick små perioder av illamående. Äter du någon multi vitamin? Man kan må illa av för mycket zink. På henne var det i alla fall övergående bara hon höll ut. Grattis till viktminskningen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted January 1, 2013 Share Posted January 1, 2013 Jag mådde också illa i början har bantat nästan hela livet. Ätit fettsnålt det är säkert en omställning i kroppen . Kroppan får väl en chock när den får det den behöver. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oldman Posted January 1, 2013 Author Share Posted January 1, 2013 Jag har stött på det en gång tidigare, personen ifråga fick små perioder av illamående. Äter du någon multi vitamin? Man kan må illa av för mycket zink. På henne var det i alla fall övergående bara hon höll ut. Grattis till viktminskningen! Tackar! Äter inga vitaminer alls. Borde och ska göra det. Multivitaminer får det nog bli. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oldman Posted January 1, 2013 Author Share Posted January 1, 2013 Kommer ihåg att jag också var illamående ett tag när jag ställde om min kost till LCHF. Jag hade också en konstig huvudvärk. Men efter ett tag så planade det ut och nu mår jag väldigt bra. Är kanske kroppens sätt att signalera att förändring pågår i systemet? Kan ju vara så, huvudvärk har jag sällan dock kan jag kunna mig yr väldigt ofta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Modesty Blaze Posted January 1, 2013 Share Posted January 1, 2013 Har du kollat ditt blodtryck på senaste tiden? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandra Posted January 1, 2013 Share Posted January 1, 2013 Illamående kan jag inte säga att jag upplevde, däremot rätt obehaglig yrsel som påminde om den balansrubbning jag brukar kunna uppleva i samband med illamående. Om det är den sortens illamående du menar, så gick den över för mig i alla fall. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Penny Posted January 1, 2013 Share Posted January 1, 2013 Illamående, yrsel och huvudvärk har jag upplevt när jag börjar äta riktigt strikt. Det går i över efter någon dag för mig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
napoleon Posted January 1, 2013 Share Posted January 1, 2013 Ett svar till: Jag mådde också illa i början och tog för givet att det var min stackars galla som hade varit sovande så länge, som inte hann med att producera galla till allt fett. Så jag tänkte att det tar väl ett tag innan den kommer igång. Nu mår jag aldrig illa av mycket fett, vilket jag även gjorde före LCHF-tiden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oldman Posted January 1, 2013 Author Share Posted January 1, 2013 Har du kollat ditt blodtryck på senaste tiden? Nej det var ett tag sedan, ska dock träffa en läkare nästa vecka och kan be att dom tar ett då. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lusardimarie Posted January 1, 2013 Share Posted January 1, 2013 Jag kan må illa av för mycket fett på en gång. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lchftrollet Posted January 1, 2013 Share Posted January 1, 2013 7 veckor på 500 kcal och iget fett och sen lchf... konstigare att kroppen inte stor strejkar=)) Håll ut du! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts