Jump to content

Bästa LCHF-resmålet?

Jeanette H-H

Recommended Posts

Jag tycker att det fungerar fint i Grekland. En grekisk sallad ÄR ju LCHF! Dessutom lätt att på restaurang beställa den typ av protein du vill ha och önska sallad istället för de eviga stripsen. Olivoljan står alltid på bordet, brödet kan man be servitören att ta bort. Nu har Apollo dessutom resor till Kreta hela hösten. Skulle SÅ gärna åka! Höstlovet kanske...

• Like 2

Aha. Riga. Det är ju nära och inte så jättedyrt. Någon lång dyr resa kommer knappast på fråga då jag studerar nu.

Jo eget kök njuter jag av varje dag. :) men jag drömmer om god färsk fisk, gräsbeteskött, bra ost, gott smör, härliga grönsaker. Typ Madeira? Turkiet? Dessutom åker jag först när studierna är klara om två år...

Men kanske jag redan nu i höst kunde vara ett par nätter i Tallin. Jag tror maten kan vara LCHF-vänlig där också. Jag hade inte alls tänkt på Baltikum.

• Like 2

Aha. Riga. Det är ju nära och inte så jättedyrt. Någon lång dyr resa kommer knappast på fråga då jag studerar nu.

Jo eget kök njuter jag av varje dag. :) men jag drömmer om god färsk fisk, gräsbeteskött, bra ost, gott smör, härliga grönsaker. Typ Madeira? Turkiet? Dessutom åker jag först när studierna är klara om två år...

Men kanske jag redan nu i höst kunde vara ett par nätter i Tallin. Jag tror maten kan vara LCHF-vänlig där också. Jag hade inte alls tänkt på Baltikum.

Har tyvärr inte varit i Tallin och vet otroligt lite om de Baltiska länderna men det var en trevlig, vacker och positiv upplevelse  :)

• Like 1

^Jag har också varit väldigt lite i Baltikum. Jag bor nära Helsingfors och härifrån åker man till och med på "spendera dagen i Tallin och åk hem till kvällen"-kryssningar. Många åker flera gånger i året. Men jag har helt enkelt inte fått det till vana. Jag minns dock ännu lyriskt ett enormt grisben med tysk senap som jag åt på en restaurang där för något år sedan. Inte dyrt heller.