Jump to content

Effekter av ägglossning

Majabella
 Share

Recommended Posts

Hittar trådar om LCHF och PMS men egentligen ingen om LCHF och ägglossning. Jag hade en djävulsk dag igår med en bottenlös hunger eller snarare sug, det spelade ingen roll hur mycket jag tryckte i mig: ost, fläsksvålar, ölkorv.... Har absolut ingen lust av väga mig idag. Först trodde jag att det utlöstes av att jag åt kronärtskocka till lunch, inte alls fakiriskt, men det blev väl 60-80 g skocka totalt och med 6g kolisar per 100g, så var det väl ändå inte så farligt. Sedan insåg jag att det måste vara ägglossningen som spökar, kände den komma i förrgår. Läste bakåt i min matdagbok och hittade en dag med svårkontrollerat sug, japp; ägglossningsdag. Är det fler än jag som känt av detta? Har ni nåt tips om hur man tar kontroll över det?

Jo, jag har konstaterat det samma. I samband med ägglossning och sedan även runt menstruation så infinner sig ett hysteriskt sug. Kommer på mig själv med att springa i skåpen och titta efter något hela tiden. Motion hjälper, men mest är det nog ett sätt Tt fördriva tiden och hålla mig från kylen.

Första mensdagen för mig. Oh heliga guds änglar vad jag är hungrig. Jag är som ett kosmiskt svart hål; det spelar ingen roll vad jag trattar i mig, jag är hungrig hela tiden i alla fall. Sist var det 2 kaffekoppar med grädde till frukost istället för min vanliga enstaka kopp och dessutom keso med grädde för ovanlighetens skull. På jobbet var jag som en kalorisökande missil hela dagen; förutom min vanliga lunch blev det en hemgjord smoothie, ett päron, en klick kokosfett i kaffet och en energibar gjord på nötter och dadlar. Ändå var jag dööööööhungrig i affären på väg hem, haha! Hemma blev det kvällsmat och mörk choklad och en näve nötter och en kopp kaffe till med grädde. Det är kolhydrater jag vill ha den dagen om det så skall ta död på mig. Det gäller att parera och välja bra källor och inte vilken näringsfattig skit som helst. <_<

Jag gick och lade mig hungrig.  :ph34r: Två glas vatten fick tyst på de värsta demoniska hungervrålen ur magen.

minns inte att jag varit så mkt hungrigare under ägglossning eller mens. Däremot nu som gravid. Herregud. Var tredje timme måste jag äta! Inget sötsug iaf. Fast ibland får jag för mig att jag skulle vilja klämma i mig en portion pasta carbonara, eller bara pasta med smör. Haha. Men jag vet hur dåligt jag skulle må så de impulserna går över rätt fort :)