Tjoran Posted September 2, 2013 Share Posted September 2, 2013 Imorrn är det dags för den första delen i det ångestladdade äventyret "körkortet" Egentligen Skulle jag skrivit in mig idag, men lönen är lite försenad så det får bli imorgon. Men det är så svårt. Att ens gå dit. Egentligen är jag inte rädd för varken bilen eller teorin. Eller det var en mindre sanning, lite rädd för att teorin ska bli överväldigande men utöver det ingen direkt oro angående just det. Nej, den riktiga rädslan ligger i att jag kommer gå utanför min bubbla av säkerhet, min bekväma zon, osv osv. Ush och fy. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted September 2, 2013 Share Posted September 2, 2013 Du kommer att klara det jättebra! Det är bara ruskigt första gången, eller kanske till och med innan det verkligen hänt. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKJ Posted September 2, 2013 Share Posted September 2, 2013 När jag skulle köra upp var jag supernervös. Till råga på eländet så rökte inspektören i bilen!!! Med stor vånda bad jag honom släcka ciggen eftersom jag mår dåligt av rök. Sådant händer nog inte idag. Jag blev godkänd i alla fall men jag hade ingen att berätta det för när jag kom hem eftersom det var mitt i juli och mina föräldrar var bortresta. Fattade inte riktigt om du skulle börja ta lektioner eller om du skulle köra upp? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted September 2, 2013 Share Posted September 2, 2013 Jag instämmer med stoscha, det kommer att gå jättebra. Och något man ska komma ihåg är att, ingen annan kan se vad man tänker, vad man är rädd för, eller tycker är obehagligt. Det är våra egna "spöken" Så, det är bara att gå dit med hakan högt och se ut som man "äger världen" . Du är bäst, helt enkelt, så det så. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted September 2, 2013 Share Posted September 2, 2013 Det e plättlätt.. ta några körlektioner, läsa i en bok, gå på några lektioner och sen köra upp.. passa på och ta körkort för flera fordon samtidigt.. så sparar du tid och pengar! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjoran Posted September 2, 2013 Author Share Posted September 2, 2013 Det svåraste är att faktiskt ta sig ut ur hemmet och göra det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pingo Posted September 2, 2013 Share Posted September 2, 2013 Om nu dagens splittrade ungdomar som knappt kan koncentrera sig mer än en kort stund i taget kan klara av det så kommer det bli jätteenkelt för dig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted September 3, 2013 Share Posted September 3, 2013 Jag är otroligt glad över mitt körkort, finns inget på hjul som jag inte får köra. Mycket användbart. Lycka till! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjoran Posted September 3, 2013 Author Share Posted September 3, 2013 Gjorde det. Gick klämkäckt in och frågade om man kunde köpa körkort. Fick en tillrättasägning direkt. Sen blev man behandlad som en idiot. Bittra jävla as ska inte arbeta med människor. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annika Rane Posted September 3, 2013 Share Posted September 3, 2013 Bara gör det. Ta det. Så skönt när det är gjort, så mycket ångest innan. Ett hett tips: vänta inte till 30+. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JezzicaN Posted September 16, 2013 Share Posted September 16, 2013 Det e plättlätt.. ta några körlektioner, läsa i en bok, gå på några lektioner och sen köra upp.. passa på och ta körkort för flera fordon samtidigt.. så sparar du tid och pengar! Du har ingen aning vad du pratar om va?? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts