NinaBille Posted September 2, 2013 Share Posted September 2, 2013 Har suttit och läst lite om Magic Bullet Coffee och blir lite förvirrad av recepten... en del skriver kockosolja och en del kockosfett... Jag trodde det var två olika saker. Kockosfett, det där superhårda vita man kan köpa i vanlig affär. Och kockosolja, mjukare (ungefär som vaselin i konsistensen :-)) i burk som man köper på hälsokost. Är det skillnad? Vilket ska man äta? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dufva Posted September 2, 2013 Share Posted September 2, 2013 Vid +25 blir kokosfett till kokosolja Om det är nån skillnad Ja, i allafall på priset.. Den kallpressade smakar av kokos medan den "raffinerade" är smaklös Om det är nån hälsomässig skillnad "tros det" en hel del men jag tror ingen kan säga med säkerhet om så är fallet Själv tycks jag må utmärkt även med den raffinerade i silverpaketen 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NinaBille Posted September 2, 2013 Author Share Posted September 2, 2013 Tack för svar! Klarnade! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
camelm Posted September 5, 2013 Share Posted September 5, 2013 Vid +25 blir kokosfett till kokosolja Om det är nån skillnad Ja, i allafall på priset.. Den kallpressade smakar av kokos medan den "raffinerade" är smaklös Om det är nån hälsomässig skillnad "tros det" en hel del men jag tror ingen kan säga med säkerhet om så är fallet Själv tycks jag må utmärkt även med den raffinerade i silverpaketen Menar du den silvriga med blå text? Då är det inte så bra :-( Det är härdat fett i det paketet tyvärr. Jag köper kokos på glasburkarna som finns, ICA har dem. Annars i LCHF butiken. Lycka till Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lyx-LCHF Posted September 6, 2013 Share Posted September 6, 2013 Coop har Urtekrams kallpressade ekologiska kokosolja. 109:- för 425 ml i Sthlm. Jag använder den både in- och utvändigt. Doftar och smakar gott... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia34 Posted September 10, 2013 Share Posted September 10, 2013 Jaha. Typiskt jag som precis köpt en i silvrigt emballage på Ica. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted September 10, 2013 Share Posted September 10, 2013 Jaha. Typiskt jag som precis köpt en i silvrigt emballage på Ica. Det är inte giftigt eller farligt!! Det är väl som skillnaden mellan sojauppfött kött och gräsbeteskött!! Ta du och använd det som stekfett.. och köp sen lite bättre för att ha i kaffe/te/MBC/ Smothies! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia34 Posted September 10, 2013 Share Posted September 10, 2013 Bra svar! Så kan man ju göra. Eller så blir det hemmagjord fågelmat av det till vintern att dela ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts