lusardimarie Posted January 1, 2013 Share Posted January 1, 2013 Ätit lchf iflera år mer eller mindre noga. Vägde som minst 60 kilo till mina 164 cm. Väger nu över 70 kilo. Har väl fuskat och småätit för mycket. Man kan äta för mycket av det tillåtna också. Nötter får mig att äta för mycket. Vill gå ner nu och har börjat testa mbc till lunch. Kollade med matdagboken idag och det blev100g fett,34g protein, 6g kh. För mycket fett väl och för lite protein, hur påverkas kroppen av detta? Kcal blev1066 efter 30 min löpning också. Vet inte riktigt hur jag ska fördela maten, jag behöver fettet för att bli mätt vid lunch. Tips Marie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Modesty Blaze Posted January 1, 2013 Share Posted January 1, 2013 Tips, om du har ätit 100/34/6 tycker jag fördelningen är jättebra faktiskt! Många säger ju av erfarenhet att ju mera fett de ätit desto större viktminskning. Är du mätt och glad så fortsätt så skulle jag säga. Men är du inte mätt kan ju 1066 Kcal vara en aning lågt för en del. Det gäller att hitta en balans du kan leva med hela livet. Så trivs då så här skulle inte jag ändra det. Lycka till! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Larz Posted January 1, 2013 Share Posted January 1, 2013 Ätit lchf iflera år mer eller mindre noga. Vägde som minst 60 kilo till mina 164 cm. Väger nu över 70 kilo. Har väl fuskat och småätit för mycket. Man kan äta för mycket av det tillåtna också. Nötter får mig att äta för mycket.Vill gå ner nu och har börjat testa mbc till lunch. Kollade med matdagboken idag och det blev100g fett,34g protein, 6g kh. För mycket fett väl och för lite protein, hur påverkas kroppen av detta? Kcal blev1066 efter 30 min löpning också. Vet inte riktigt hur jag ska fördela maten, jag behöver fettet för att bli mätt vid lunch. Tips Marie Hmmmm! Mer eller mindre noga? Här gäller det nog att rannsaka sig själv. Vad vill du få ut av ditt liv, hälsomässigt mm. Fuskat och småätit för mycket! Här gäller det nog att verkligen bestämma sig för hur man vill leva, må och se ut. Man kan äta för mycket av det goda! Ja jo det kan man nog men då äter man nog inte LCHF. Tillräckligt mycket fett så orkar du förmodligen inte överäta. Missförstå mig inte och ta inte mitt svar som någon pekpinne av bror duktig men det går inte att både äta kakan och ha den kvar. Man får nog ta sig i kragen och bestämma sig. Du undrar hur du skall äta så mitt konkreta råd blir att läsa på och prova sig fram. Försöka vara noga och inte fuska allt för ofta. Försöka få till en bra fördelning som passar dig. Själv äter jag ca 200 gr fett, 100-150gr protein och under 20 gr Kh/dag. Detta passar mig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blomma46 Posted January 1, 2013 Share Posted January 1, 2013 hej slutade röka o gick upp 10 kg - har provat LCHF i 2 månader - ingen resultat ! Vad ska man göra ???????? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Runesson Posted January 1, 2013 Share Posted January 1, 2013 @Blomma46 Hur äter du när du säger att du äter LCHF? Dvs vad äter du en normal dag? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blomma46 Posted January 1, 2013 Share Posted January 1, 2013 ägg omellet + bacon + grädde till frukost , kaffe med grädde, lunch : sallat + dresing + ost eller ngt annat , middag : kött + grönsåker . Ingen bröd , ej frukt eller pasta o ngt liknande - dricker vin en gång i veckan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SaraB Posted January 1, 2013 Share Posted January 1, 2013 ägg omellet + bacon + grädde till frukost , kaffe med grädde, lunch : sallat + dresing + ost eller ngt annat , middag : kött + grönsåker . Ingen bröd , ej frukt eller pasta o ngt liknande - dricker vin en gång i veckan. När jag dricker vin tar det ca en vecka innan jag är uppe i normal förbränning igen. Så en gång i veckan skulle få mig att stå helt still på vågen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus77 Posted January 2, 2013 Share Posted January 2, 2013 Får du i dig tillräckligt med fett (för att kroppen ska hålla förbränningen uppe och inte tro att den svälter)? Tillräckligt med protein, men inte för mycket (för lite protein gör att du tappar muskelmassa i onödan, för mycket kan göras om till glukos och därför kan hindra viktnedgång)? Hur ser kolhydratintaget ut (exemplet såg dock bra ut)? Vinet borde du kunna unna dig då och då. Är du osäker på om det kan vara anledningen till att det står still på vågen, prova ta bort vinet under en period och se vad som händer. Dessutom är vågen ett osäkert sätt att mäta. Det är bättre att mäta midjemått och sådant, eftersom en del av kroppsvikten kanske görs om från fett till muskler. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lchftrollet Posted January 2, 2013 Share Posted January 2, 2013 ägg omellet + bacon + grädde till frukost , kaffe med grädde, lunch : sallat + dresing + ost eller ngt annat , middag : kött + grönsåker . Ingen bröd , ej frukt eller pasta o ngt liknande - dricker vin en gång i veckan. prova äta mat till lunch!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Runesson Posted January 2, 2013 Share Posted January 2, 2013 Får du i dig tillräckligt med fett (för att kroppen ska hålla förbränningen uppe och inte tro att den svälter)? Tillräckligt med protein, men inte för mycket (för lite protein gör att du tappar muskelmassa i onödan, för mycket kan göras om till glukos och därför kan hindra viktnedgång)? Hur ser kolhydratintaget ut (exemplet såg dock bra ut)? Håller med. Det ser "smalt" ut. Fettet från mejerierna räcker inte. In med smör och majonnäs... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts