Flundran Posted September 4, 2013 Share Posted September 4, 2013 Känner mig ganska nere..har nu ätit LCHF sedan januari,tränar och läser allt jag kan komma över. Fått mina vänner att prova och de"rasar i vikt"!! Jag har gått ner ca4 kg och minskat något i fett%.. visst har jag ätit lite/pytte kolhydrater ibland och äter 1-2 finncrisp på morgonen , men ändå!! Vad gör jag för fel, min PT säger att jag äter jättebra LCHF. Det händer inget-kroppen vägrar något vis. Någon som kan komma med tips? Ps. Dricker några glas vin i veckan - kan detta vara boven? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted September 4, 2013 Share Posted September 4, 2013 Behöver du gå ner i vikt då?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flundran Posted September 4, 2013 Author Share Posted September 4, 2013 Ja, typ 10 kg... 178cm och väger 87kg fett% 33... Suck Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted September 4, 2013 Share Posted September 4, 2013 Mnjae.. vinet bidrar ju inte till viktminskningen om man säger som så.. men du vill väl ha ett liv oxå! Jag litar på din PT.. fortsätt bara.. och träning är lixom kontraproduktivt vad gäller viktnegång.. förhoppningsvis byter du fett mot muskler? http://everydaypaleo.com/attention-scale-addicts-part-2/ Tror din PT håller med om denna bilden och ser helst att du genomgår samma förvandling.. i stället för att rasa i vikt? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Willythekidkatt Posted September 5, 2013 Share Posted September 5, 2013 VAD NU DÅ jag trodde vin var kosher för oss... iaf rödvin innehåller ju inte så mycket kolhydrater. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stroker49 Posted September 5, 2013 Share Posted September 5, 2013 Man får kolla sockerinnehålet i vin. Det kan gömmas mängder där! Men fyra kilo är väl inte dåligt, bra! Om ett par år är all ev övervikt borta. Jag har gått ner nästan tio kilo på tre år. Kanske har jag fått något gram muskler i stället då jag kört styrketräning samtidigt också. Farmförallt mår jag bra och äter som en kung. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lyx-LCHF Posted September 5, 2013 Share Posted September 5, 2013 Känner mig ganska nere..har nu ätit LCHF sedan januari,tränar och läser allt jag kan komma över. Fått mina vänner att prova och de"rasar i vikt"!! Jag har gått ner ca4 kg och minskat något i fett%.. visst har jag ätit lite/pytte kolhydrater ibland och äter 1-2 finncrisp på morgonen , men ändå!! Vad gör jag för fel, min PT säger att jag äter jättebra LCHF. Det händer inget-kroppen vägrar något vis. Någon som kan komma med tips? Ps. Dricker några glas vin i veckan - kan detta vara boven? Jag skulle nog sätta mina pengar på att alkoholen är boven i dramat. Lämpligt är att undvika den under en period, och sedan när målvikten är nådd så kan ett segerglas inmundigas. Frågan är bara hur motiverad man är att nå sina mål... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pingo Posted September 5, 2013 Share Posted September 5, 2013 Svårigheter att gå ned i vikt kan bero på insulinresistens. Det gäller bara att inte ge upp utan vara ihärdig så märker du plötsligt en dag att vikten rasar samtidigt som blodtrycket sjunker. Högt Insulin håller uppe blodtrycket. Jag har nyss passerat en envis viktplatå och upplevde först att blodtrycket föll från 136 till 121 och sedan märkte jag att vikten rasade samtidigt med midjemåttet. Nu ligger äntligen blodsockret stabilt på 5,3 från dag till dag. Förutom att vara ihärdig med LCHF så känner jag bara till ett enda sätt att få bukt med insulinresistens och det är motion. Du gör allt helt rätt så det är bara att låta saken ha sin gång så att säga. Kostdoktorns rekommendationer om magnesium och D-vitamin kan också ha betydelse för att kroppen ska få en optimal näringsförsörjning. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts