Jump to content

en liten fråga.

Coachen

Recommended Posts

Jag har nu kört lchf i 5 dagar .

Brukade ta äppelcidervinäger förr innan jag skulle lägga mig.

kan det stämma att äppelcidervinäger ger ökad förbränning nu ?

Mvh

Härligt med 5 dagar, hoppas inte övergångsbesvären varit allt för besvärliga och att du njutit av maten  :)

Den stora förbränning kommer igång när du ställer om din kropp till fettdrift och kan ta några veckor eller upp till tre månader, låt det ta sin tid.

Jag tror inte vinäger gör varken från eller till men varför inte använda den i dressingen för smaksättning och i majonnäsen om du gör din egen? Att gå över till LCHF är en omställning på flera plan. Dels den metabola där man ställer om kroppen men det är också en mental process där man kliver utanför de kulturella ramarna av hur ätande "ska" se ut och vissa fall att man behöver lämna "bantartänket", med olika tips och trix, och programmera om sin syn på hur snabbt en viktreduktion skall ske. 

Personligen hade jag slutat med vinäger som redskap för viktreduktion och verkligen gett maten och det nya sättet att äta en ärlig chans för att bli helt säker  på skillnad i upplevelse och få tillit till den nya kosthållningen  ;)

• Like 2