Jump to content

Bara för tekniknördar...Withings!

Peter B
 Share

Recommended Posts

Hehe, ☺, margareta Lundström inspirerade mig!

Efter en del frustrering i början innan jag lärde mig hur den fungerar (är väl inte en tekniknörd precis) måste jag erkänna att det är kul att följa kurvorna! Har t o m börjat väga mig varje morgon och kanske även lära mig något nytt om hur jag fungerar.

Man köper steg/sömn-mätare, våg och blodtrycksmätare av Withings:

http://withings.com/

Sen så rapporterar dessa apparater automatiskt data till "Internet", där man sedan via app i telefon eller program i PC kan studera sina data (som på bilden jag visade i första inlägget).

"Pulse" (Steg/Sömnmätaren) har man ju på sig jämt (Aktivitetsnivån) , hoppas på att det kommer fler häftiga tillbehör, typ en blodsockermätare. :)

• Like 1

Man köper steg/sömn-mätare, våg och blodtrycksmätare av Withings:

http://withings.com/

Sen så rapporterar dessa apparater automatiskt data till "Internet", där man sedan via app i telefon eller program i PC kan studera sina data (som på bilden jag visade i första inlägget).

"Pulse" (Steg/Sömnmätaren) har man ju på sig jämt (Aktivitetsnivån) , hoppas på att det kommer fler häftiga tillbehör, typ en blodsockermätare. :)

Tack för tipset!

Köper man det som ett paket?

Och är det enbart på deras hemsida (webshop?) som man kan handla, eller finns det återförsäljare i Sverige?

Tack för tipset!

Köper man det som ett paket?

Och är det enbart på deras hemsida (webshop?) som man kan handla, eller finns det återförsäljare i Sverige?

Nää..man köper grejerna styckvis...så man kan t ex skippa blodtrycksmätaren... (Appen är gratis)

Jag köpte hos Kjell & co.

• Like 1

För det priset kan du lika gärna köpa en riktig Omron istället och vara garanterad att värdena du får fram är kalibrerade.  

Fick en rabattkod från en viss näthandel inom apoteksbranschen som visade sig sälja Omron så jag fick en Omron M6 Comfort för 749 spänn :)

Trackern verkar däremot rätt häsig, ska överväga den.

• 2 weeks later...

Hej Peter B, får jag fråga: hur funkar Activity trackern? Har köpt vågen och tycker det är kul att se kurvorna på telefonen, nu blev maken sugen på att komplettera med steg/sömnmätaren, men när jag läser om den framgår det inte om den använder telefonens GPS, eller räknar den ut distansen genom att summera stegen och ska man då mata in sin steglängd bara? Hoppas ju att den ska funka ungefär som Runkeeper.

http://store.apple.com/se/product/HD229VC/A/withings-pulse-heart-rate-and-activity-tracker

Maken uppfyller definitivt definitionen i rubriken...

• Like 1

Hej Bella!

Nää... Det är ingen GPS...du behöver/kan inte ange någon steglängd...tror den beräknar det utifrån din längd.... Men den fungerar bra du kan placera den i princip varsomhelst på kroppen eller lägga den i plånboken ...sömnmätaren är också en kul grej...man får väl ta den med en lite nypa salt...men den fungerar förvånansvärt bra ...och fina grafer blir det ;)

...det är OK och kalla mig Peter ;-)

• Like 1

Fick en rabattkod från en viss näthandel inom apoteksbranschen som visade sig sälja Omron så jag fick en Omron M6 Comfort för 749 spänn :)

Trackern verkar däremot rätt häsig, ska överväga den.

Poängen med withingsblodtrycksmätaren är att du får en automatisk registrering och historik...så att du sen på ett enkelt sätt kan följa dina värden ;) Min bedömning är att den också har en god precision i mätningarna.