Jump to content

Minskat kolhydratintag över tid

Mumlan

Recommended Posts

Efter att ha ätit LCHF-kost över en längre tid (ca 1 år) så undrar jag om någon annan ändrat sitt matintag över tid med LCHF. Jag upplever dels att mängden mat har minskat samt att lusten att äta lite mer kolhydratrika livsmedel, mandelbröd tex har minskat efter hand.

Äter hellre kokta ägg, mer gräsbetat kött och goda grönsaker samt smör och ost. Det är som om kroppen långsamt har hittat sin balans och vet vilka byggstenar som är bäst och ger mest utväxling på något sätt. Har det tagit lika lång tid för er? Tränar styrketräning några gånger i veckan och äntligen har jag liksom hittat formeln för optimal återhämtning med mat, det har satt sig på något sätt. Trodde aldrig att jag skulle må så här bra.

• Like 2

Tror att man gärna efterliknar mat man tidigare åt i början av resan? Såsom bröd och kakor och såser....

Gjorde mkt oopsies och andra bröd och pastaliknande anrättningar förr.

Nu kan jag inte tänka mig något godare än min standardbrunch på bacon, ägg lite oliver och någon grönsak och hemmalagad majonäs!

Och, precis som du säger, riktig mat!

Det där med vanor........

• Like 3

Håller med.. mitt behov av mat har minskat.. tänker inte alls så mycket på mat längre och vad jag kan stoppa i munnen!

Behovet av olika delikatesser har i princip försvunnit.. dyker främst upp i sociala sammanhang och gäster.

• Like 2

För en dryg vecka sedan tyckte jag att jag hade anledning att köra "tyck-synd-om" konceptet fullt ut, så jag gick in i en välsorterad affär för att riktigt svulla i bara det som jag var sugen på... Jag kom ut med goda ostar, goda korvar, fantastiska oliver och lite nötter Det "äckligaste" jag var riktigt sugen på var lite dadlar :-P.

TROTS att jag hade bestämt mej för chips och godis när jag gick in så var det inte tillräckligt lockande när det kom till kritan. Så visst har man ändrat fokus!

• Like 6