Jump to content

Humor - Vad har ni för humor?

Tjoran

Recommended Posts

Ja, frågan är kort och konkret.

Vad finner ni underhållande. Och då menar jag inte "livsmedelsverket fördömer fett och älskar socker i en ny undersökning" osv.

Utan som får er att glömma dagens bekymmer, och känna en viss glädje ända in i cellerna?

Jag själv har blivit formad mycket utav flera 90-talskomiker.

Micke "svullo" Dubois.

Fredde Granberg och Peter Settmans olika alster.

Dom något mindre "rumsrena" är Eddie Meduza:

Och Onkel Kånkel, vilket jag inte tänker posta för det finns säkert någon som älskar att ta illa upp.

Vilken humor formade er?

• Like 2

Oj vad mycket som är roligt. Allt ifrån vitsar, till ståuppkomiker, vardagliga dråpligheter, roliga klipp. Det är också otroligt kul att berätta vitsar för folk som blir överraskade av ens (konstiga?) humor.

Jag och min andra hälft skrattar mest varje dag. Ibland så vi får ont i magen och tårarna sprutar, hihi.

Bland det som jag skrattat mest år är Raw med Eddie Murphy, så galet.

Sen höll jag nog på att dö av skratt när jag var och såg Lennie Norman som sa följande:

Vad knepigt egentligen när du frågar någon hur den mår och den svarar såhär. Jo det knallar och går. Vad fan menas med det? Att han runkar på ett minfält. Hahahahahah

Ja det är nog mitt måtto här i livet

Varför ha tråkigt när man kan ha kul.

Nu ska jag kolla klippen här ovan.

Ha de!

Jag är nog urtråkig för jag fattar aldrig de där serierna som maken tittar på. Jag har till nöds fixat att ta mej igenom Monthy Pyton, men där går gränsen :-D

Däremot gillar jag verkligen den här lite kluriga humorn som Hasse & Tage bjöd på, och kan dra lite på smilbanden åt en del (inte allt) på t ex Facebooksidan Jag är inte som andra, jag är mej själv.

Det första jag gör varje morgon är att kolla Berglins på svd.se och Lindströms teckningar på bonton.se. Det är ofta bett i de skämten

• Like 3

• 3 weeks later...
  • 9 months later...

Jag drog nyligen till med 'det går lika bra med selleri' så jag får väl dra till med Matrutan (en kärleksfull parodi på Werner Vögeli som själv gör ett gästspel i första videion) från Nöjesmassakern:

• Like 1

På jobbet har ordvitsarna spårat ur och haglar. Antagligen är vi trötta för det är fortfarande kul. Annars gillar jag Monty Python, Red Dwarf och liknande. Naturligtvis Liftarens guide till galaxen. Leta upp den gamla BBC tv-serien, den är riktigt bra.

• Like 1

• 2 years later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 8 months later...