Popular Post Bitteusa Posted September 11, 2013 Popular Post Share Posted September 11, 2013 Ibland blir jag riktigt arg när jag tänker på vad jag missat under de senaste 30 åren! Jag som älskade vispgrädde (med jordgubbar), ägg i alla former, smör, bearnaise m m. Snällt och lydigt har jag ätit "det rätta" som nu visar sig är fullständigt åt skogen! Tänker på alla jordgubbar jag ätit med nonfat spraygrädde och alla ägg jag INTE ätit! Vågade inte för jag tyckte det räckte med de ägg man fick i sig via bakverk!! Sedan 1.5 år tillbaka njuter jag av allt detta, och mycket mer därtill, igen! Var det någon som sa njutmetoden?! 12 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KataM Posted September 11, 2013 Share Posted September 11, 2013 Kunde skrivit det själv! Med undantag för att jag aldrig kunnat avstå från riktig grädde. Den har jag ätit, fast ofta i smyg, och tänkt att det här är så gott att det är värt att dö lite i förtid av. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted September 11, 2013 Share Posted September 11, 2013 Bygones are bygones... ...skrev Philip Kotler i boken om marketing jag läste på 80-talet... tänk så rätt han hade... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ti Ti Posted September 11, 2013 Share Posted September 11, 2013 Själv stör jag mig nog lite över att jag förr var tvungen att även ta några sockerbitar när jag använde lättmjölk i kaffet (gillar egentligen inte bitterheten i kaffe, men vad gör man inte för att orka igenom en arbetsdag?) men nu när jag använder vispgrädde så behöver jag inte socker, och dessutom använder jag bara en skvätt grädde (kunde köra 50/50 lättmjölk/kaffe förr). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Honung Posted September 11, 2013 Share Posted September 11, 2013 Bitteusa, jag håller verkligen med dig. Jag frossar numera i ägg, smör, chevre och te med grädde varje morgon, det är ju så sjukt gott! Och jag mår så galet bra! Varför har jag inte alltid ätit så här? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bitteusa Posted September 12, 2013 Author Share Posted September 12, 2013 Bitteusa, jag håller verkligen med dig. Jag frossar numera i ägg, smör, chevre och te med grädde varje morgon, det är ju så sjukt gott! Och jag mår så galet bra! Varför har jag inte alltid ätit så här? Åt just några krämiga ägg från förhoppningsvis glada hönor och med en klick hemgjord majonnäs på varje halva, himmelskt!! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted September 12, 2013 Share Posted September 12, 2013 Jag var ju så konstig att jag inte gillade vispgrädde, och tyckte lättmjölk var gott. Ägg var gott, men utan majonnäs. Vad man kan ändra sig! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LottaJ Posted September 12, 2013 Share Posted September 12, 2013 Jag känner verkligen igen mig. Jag älskar smör, grädde och ägg, och bea och feta såser. Jag har genomlidit år av VV, men nu är jag i himmelriket! Frukost idag? Kaffe, grädde, 3 ostskivor med en hyvlad skiva smör på varje. Vem behöver torrt äckligt bröd? Det är ju det göttiga man vill åt! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts