Tuamargareta Posted September 13, 2013 Share Posted September 13, 2013 Hej medsystrar och -bröder i LCHF! Min syster följer en rätt strikt LCHF-diet och börjar morgonen med 2 msk kokosfett och en hälsodrink. Har själv försökt med kokosfettet, men det går inte. Jag är illamående halva dagen och ibland hela. Jag är inte "fettskrämd" och undrar vad jag kunde ta i fettväg på morgonen? Köpte en flaska hasselnötsolja. Är den bra? Är på gränsen till diabetes 2 och vill undvika medicin. Med vänliga hälsningar Tuamargareta, sockeraddikt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slacktivisten Posted September 13, 2013 Share Posted September 13, 2013 Prova ett par hackade kokta ägg med en liberal klick smör som frukost. Eller majonnäs. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted September 13, 2013 Share Posted September 13, 2013 Pröva ägg o bacon! ägg 65E% fett! bacon 85E% fett! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elja Posted September 13, 2013 Share Posted September 13, 2013 Om du inte ogillar kokossmaken så kan du ju prova att blanda den med rysk yoghurt. Jag kan också få kväljningar av kaffe/te och kokosfett, men med yoghurt funkade det. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jäderås Posted September 13, 2013 Share Posted September 13, 2013 Precis, man Måste ju inte få morgon-fettet genom kaffet. Själv äter jag numer ingen frukost (slät kopp kaffe) utan klarar mej oftast fram till lunch. En liten bit frökex med massa ost o smör är ju inte fel. Eller varför inte en skvätt grädde i kaffet? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted September 13, 2013 Share Posted September 13, 2013 Jag mixar ihop 2 msk kokosfett (utan smak) 2 ägg och mycket kaffe med mycket kanel varje morgon, tycker inte att man känner av fettet då... ...men om man är överkänslig på något sätt mot kokosfett...hjälper det kanske inte ändå? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
evadal0708 Posted September 13, 2013 Share Posted September 13, 2013 Jag tar sådär 2 msk kokosfett i stekpannan som får smälta. Sen tar jag 2-3 ägg och blandar och blandar så att det blir en omelett! På med salt och ost, persilja eller paprika. Voila'! En underbar frukost! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnnikaJ Posted September 13, 2013 Share Posted September 13, 2013 Ägg, ost och avokado räcker långt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts