Athenasmatte Posted September 14, 2013 Share Posted September 14, 2013 God Kväll! När jag först läste om periodisk fasta så läste jag att det skulle bidra till ökad muskelmassa eftersom halten tillväxthormon i kroppen skulle öka. Men nu när jag läser så läser jag istället att tillväxthormonet minskar? Hur ligger det egentligen till? Jag är inte ute efter att gå ner i vikt, men vill öka min muskelmassa! Ha en fortsatt trevlig helg! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cavegirl IF Posted September 15, 2013 Share Posted September 15, 2013 Om jag fattat rätt handlar det om olika typer av tillväxthormon. När man fastar ökar tillväxthormonet GH (bra för musklerna) medan IGF-1 minskar (bra för cellreparation). Någon får gärna rätta mig om jag är helt ute och cyklar. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
evadal0708 Posted September 15, 2013 Share Posted September 15, 2013 Ann Frnholm skrev nyligen mycket intressant om detta på sin blogg! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
evadal0708 Posted September 15, 2013 Share Posted September 15, 2013 Ann Fernholm skrev nyligen mycket intressant om detta på sin blogg! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
evadal0708 Posted September 15, 2013 Share Posted September 15, 2013 PS Bloggen heter "Ett sötare blod" ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hannahpanna Posted September 23, 2013 Share Posted September 23, 2013 Jonas Bergqvist har skrivit mycket om det på sin blogg! http://www.jonasbergqvist.se/sidor/periodisk-fasta/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts