Popular Post Majabella Posted September 17, 2013 Popular Post Share Posted September 17, 2013 Den här frågan hittade jag på http://iform.se/kost/sund-vikt/fragor-om-sund-vikt/fragor-och-svar "För att förbränna en tesked majonnäs måste jag cykla i en timme. Är det inte väldigt lite fett på en hel timme? Tja, det låter kanske inte särskilt mycket - men föreställ dig hur majonnäsklicken skulle se ut om den förvandlades till en dubbelhaka. Om du följer vårt löpprogram i en vecka förbränner du 1 170 kalorier. Det motsvarar 55 gram fett som du förlorar. Femtiofem gram låter inte särskilt mycket, men det motsvarar trots allt en liten nypa fett som plötsligt försvinner - utan att du har behövt svälta eller äta mindre än du brukar." Själv äter jag väl 40-50 g hemlagad majonnäs om dagen medan mina dubbelhakor krymper...borde nog cykla dygnet runt, tack LCHF! 11 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts