Popular Post stoscha Posted September 17, 2013 Popular Post Share Posted September 17, 2013 Det här var första gången som jag och min läkare var helt överens om att jag mår bra. Han sa "Vad du än gör, så fortsätt, för det fungerar uppenbarligen". Jag har aldrig haft så låga värden nångång i hela mitt uppmätta liv. Nu kommer jag inte ihåg precis vad han sa för siffror men LDL var under den "magiska gränsen" ... kan det ha varit 4,8? HDL är jättefint och triglyceriderna har sjunkit rejält sedan provet i maj. Att jag dessutom har gått ner 5 kg och 8 cm i midjan på de 2 månader som jag kört periodisk fasta är ju inte heller fel. Mina levervärden är fortfarande inte helt OK, men jag berättade att jag började med Pantethine samtidigt som jag började med pf och tänkte köra det ett halvår. Ja, varför inte sa han. Det kanske kan göra nytta. (Jag tror att det var Kjell G som hade en tråd i somras om Pantethines eventuella fördelar och jag läste då en artikel på nätet om några japaner som hade sluppit fettlever efter att ha ätit det ett halvår.) Så här är jag, friskare än nånsin, utan statiner och Ezetrol :-) 21 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kareng Posted September 17, 2013 Share Posted September 17, 2013 Ju fler "anekdoter" läkarna springer på desto mer borde de ju börja fatta!? Varför skulle det helt plötsligt i framtiden bli farligt att i nutid "aldrig ha varit friskare"? Grattis! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted September 17, 2013 Share Posted September 17, 2013 Go stoscha! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders A Posted September 17, 2013 Share Posted September 17, 2013 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MacSune Posted September 17, 2013 Share Posted September 17, 2013 Härligt!!! Kör!! MacSune 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limp Posted September 17, 2013 Share Posted September 17, 2013 Bra jobbat ! Ett till lysande exempel på vad go' mat medför ! T.o.m doktorn blir glad 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted September 17, 2013 Author Share Posted September 17, 2013 Här är artikeln om Pantethine http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11425046 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted September 17, 2013 Author Share Posted September 17, 2013 Här är artikeln om Pantethine http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11425046 Jag får väl återkomma till jul och tala om vad det blev av det 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Modesty Posted September 17, 2013 Share Posted September 17, 2013 Grattis, va kul. Efter att ha läst Cholesterol clarity förstår jag än mer att man ska fokusera på triglycerider och HDL. Tips på hälsopreparat som kan hjälpa levern milk thistle/maria tistel (silymarin). 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lyx-LCHF Posted September 17, 2013 Share Posted September 17, 2013 Ja, verkligen mycket grattis! Stå på dig, annars gör någon annan det... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pannaanna Posted September 17, 2013 Share Posted September 17, 2013 Stort stort grattis!!! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Inez Posted September 17, 2013 Share Posted September 17, 2013 HEJA STOSCHA!!! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts