Alatariel Posted September 17, 2013 Share Posted September 17, 2013 Hej! Jag började med halvstrikt lchf för lite drygt 1 månad sen och nu den senaste veckan har jag känt en enorm trötthet överväldiga mig lite då och då. Den senaste veckan har jag sovit i snitt 8-9h per natt, och det känns som att jag bara är tröttare för varje dag! Jag har inte kommit igång med träningen än så det är inte på grund av det. Jag kör inte jättestrikt lchf (äter frukt, bär och nötter utan att tänka på det t.ex.), och har inte tappat speciellt mycket vikt, men kan det ändå vara på grund av kostomställningen? Eller har jag dragit på mig nån vitaminbrist kanske?... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emilia Posted September 17, 2013 Share Posted September 17, 2013 Det är omställningen, min var också som värst efter cirka en månad och jag hade enorm mjölksyra i benen hela tiden. Men det går över! Nu är jag piggare än någonsin och orkar mer än tidigare, när jag gick på kolhydratdrift. Det är bara att hålla ut! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Penny Posted September 18, 2013 Share Posted September 18, 2013 Det vänder! Jag mådde dåligt och var jättetrött och törstig länge. Plötsligt en morgon vaknade jag och kände mig klarvaken och full av energi. Jag kunde inte ligga kvar en i sängen en minut till utan måste upp genast och sätta igång! Vilken energi jag fick, ändå jag är 60+! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnetteB Posted September 18, 2013 Share Posted September 18, 2013 Jag är helt övertygad om att du snart är pigg som en peliikan 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alatariel Posted September 18, 2013 Author Share Posted September 18, 2013 Okej, skönt att höra att det vänder. Men ungefär hur lång tid tar det innan man blir normalpigg igen? Halkar efter i studierna pga tröttheten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hildegaard Posted September 18, 2013 Share Posted September 18, 2013 Drick mycket vatten och salt! Ditt frukt ätande kan störa din ketos, om kroppen går in och ur ketos kan det bli jobbigt och du kan bli trött, det är bättre att hitta en nivå och ligga på den. Promenader ökar energin, även D-vitamin. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnetteB Posted September 24, 2013 Share Posted September 24, 2013 Magnesiumtillskott kan oxå vara en hjälp till en del..!? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts