Danneman Posted September 18, 2013 Share Posted September 18, 2013 I december 2012 fick jag 39 år gammal diagnosen ADHD/ADD. Med anledning av det så har jag sedan januari 2013 ätit medicinen Concerta. Finns det någon känd effekt av Concerta som påverkar effekten av LCHF? Alternativt, finns det någon känd effekt av LCHF som påverkar effekten av Concerta? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted September 18, 2013 Share Posted September 18, 2013 Jag vet inte svaret på dina frågor, men jag blir nyfiken på om du åt LCHF innan du började med Concerta? Eller om du rent av tänker att LCHF kunde vara ett alternativ till medicinen? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted September 18, 2013 Share Posted September 18, 2013 I december 2012 fick jag 39 år gammal diagnosen ADHD/ADD. Med anledning av det så har jag sedan januari 2013 ätit medicinen Concerta. Finns det någon känd effekt av Concerta som påverkar effekten av LCHF? Alternativt, finns det någon känd effekt av LCHF som påverkar effekten av Concerta? Jag tror... inte att Concertan har någon effekt på LCHF, men jag tror att LCHF kan ha den effekten på Concertan att du kan få möjlighet att sänka dosen efter ett tag 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
morgengry Posted September 18, 2013 Share Posted September 18, 2013 ADHD medicin höjer blodsockret, det är också därför man inte är lika hungrig. Jag vet inte hur det funkar med LCHF. Jag har själv ADHD, fick diagnosen i en ålder av 35 år, testade ritalin, men jag blev för slö i hjärnan, kändes som att gå omkring med havregrynsgröt i hela skallen Så jag slutade. Jag äter LCHF, ingen medicin, och jag mår bra, känner att mina ADHD problemer har minskat mycket med LCHF. Men det tar inte bort ADHD'en. Testa och se hur det funkar för dig! 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted September 18, 2013 Share Posted September 18, 2013 ADHD medicin höjer blodsockret, det är också därför man inte är lika hungrig. Jag vet inte hur det funkar med LCHF. Jag har själv ADHD, fick diagnosen i en ålder av 35 år, testade ritalin, men jag blev för slö i hjärnan, kändes som att gå omkring med havregrynsgröt i hela skallen Så jag slutade. Jag äter LCHF, ingen medicin, och jag mår bra, känner att mina ADHD problemer har minskat mycket med LCHF. Men det tar inte bort ADHD'en. Testa och se hur det funkar för dig! Så härligt att du klarar dig utan medicin. Det skulle vara intressant att höra närmare vilka ADHD-problem du hade tidigare och hur det känns nu! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts