Jump to content

LCHF och ADHD/ADD

Danneman

Recommended Posts

I december 2012 fick jag 39 år gammal diagnosen ADHD/ADD. Med anledning av det så har jag sedan januari 2013 ätit medicinen Concerta.

Finns det någon känd effekt av Concerta som påverkar effekten av LCHF?

Alternativt, finns det någon känd effekt av LCHF som påverkar effekten av Concerta?

I december 2012 fick jag 39 år gammal diagnosen ADHD/ADD. Med anledning av det så har jag sedan januari 2013 ätit medicinen Concerta.

Finns det någon känd effekt av Concerta som påverkar effekten av LCHF?

Alternativt, finns det någon känd effekt av LCHF som påverkar effekten av Concerta?

Jag tror... inte att Concertan har någon effekt på LCHF, men jag tror att LCHF kan ha den effekten på Concertan att du kan få möjlighet att sänka dosen efter ett tag :)

• Like 1

ADHD medicin höjer blodsockret, det är också därför man inte är lika hungrig.

Jag vet inte hur det funkar med LCHF.

Jag har själv ADHD, fick diagnosen i en ålder av 35 år, testade ritalin, men jag blev för slö i hjärnan, kändes som att gå omkring med havregrynsgröt i hela skallen ;)

Så jag slutade.

Jag äter LCHF, ingen medicin, och jag mår bra, känner att mina ADHD problemer har minskat mycket med LCHF.

Men det tar inte bort ADHD'en.

Testa och se hur det funkar för dig!

• Like 4

ADHD medicin höjer blodsockret, det är också därför man inte är lika hungrig.

Jag vet inte hur det funkar med LCHF.

Jag har själv ADHD, fick diagnosen i en ålder av 35 år, testade ritalin, men jag blev för slö i hjärnan, kändes som att gå omkring med havregrynsgröt i hela skallen ;)

Så jag slutade.

Jag äter LCHF, ingen medicin, och jag mår bra, känner att mina ADHD problemer har minskat mycket med LCHF.

Men det tar inte bort ADHD'en.

Testa och se hur det funkar för dig!

Så härligt att du klarar dig utan medicin. Det skulle vara intressant att höra närmare vilka ADHD-problem du hade tidigare och hur det känns nu!

• Like 1