MKJ Posted September 20, 2013 Share Posted September 20, 2013 Jag har sprungit i många år men inte blivit mycket bättre för det. Nu har jag provat att springa extremt sakta och längre och idag gick jag flera km innan jag började springa. Nu börjar det äntligen kännas bekvämt att springa. Sista kilometern så vandrade tankarna iväg som när jag promenerar så jag blev mest förvånad när jag plötsligt var hemma. Tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi bara diskuterar löpning, jogging eller springa eller vad man nu skall kalla det. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johan_n Posted September 20, 2013 Share Posted September 20, 2013 Idag sprang jag ett långpass. Löpningen kändes som bäst mellan 10 och 15 km. Ofta tar det en bra stund innan fettmotorn varvat upp. I början av passen upplever jag ofta yrsel, möjligen för att energin har svårt att räcka till för både hjärna och muskler. Mina erfarenheter liknar alltså dina, på så sätt att en lugn start på passet är något att sträva efter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKJ Posted September 20, 2013 Author Share Posted September 20, 2013 Idag sprang jag ett långpass. Löpningen kändes som bäst mellan 10 och 15 km. Ofta tar det en bra stund innan fettmotorn varvat upp. I början av passen upplever jag ofta yrsel, möjligen för att energin har svårt att räcka till för både hjärna och muskler. Mina erfarenheter liknar alltså dina, på så sätt att en lugn start på passet är något att sträva efter. Ja fast jag äter blandkost. Hänger här i forumet ändå eftersom jag är intresserad av kost, träning och hälsa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts