Sigurdur Posted September 22, 2013 Share Posted September 22, 2013 Är det någon som har erfarenheter av eller kommentarer kring detta tillskott? Vitaepro Innehåll: Astaxanthin, lutein och zeaxanthinEkovänlig omega 3C-, D- och E-vitamin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dufva Posted September 22, 2013 Share Posted September 22, 2013 Dom som står bakom har uppenbarligen mycket pengar att göra tv-reklam för i allafall 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fundersam Posted September 23, 2013 Share Posted September 23, 2013 Är det någon som har erfarenheter av eller kommentarer kring detta tillskott? Vitaepro Innehåll: Astaxanthin, lutein och zeaxanthin Ekovänlig omega 3 C-, D- och E-vitamin Antar att du ställe frågan av ett skäl? Upplever du någon brist? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sigurdur Posted October 28, 2013 Author Share Posted October 28, 2013 Nej, en släkting tar detta. Jag undrar om någon provat och upplevt positiv/negativ effekt. Det innehåller ämnen jag inte vet mycket om, det var därför jag frågade. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted October 28, 2013 Share Posted October 28, 2013 Man skall akta sig för antioxidanter från tillskott.. i bästa fall är de så lite att de inte gör någon skada eller så drar de ner imunförsvaret! Det här med antioxidanter är ett sk Buzz word, låter bra men man skall ta de från riktig mat lagad av riktiga råvaror! Det är nämligen som så att det skall råda balans mellan antioxidanter och oxidanter i kroppen.. och ja kroppen tillverkar själv oxidanter som en del av sitt immunförsvar.. mot patogener och cancer tex! Sen så.. vet du vilken främsta/mesta antioxidanten i kroppen är? Urinsyra.. dvs nedbrytningsprodukter av protein.. så käka lite mer kött så ökar halten antioxidanter.. om nu någon anser att de har för lite av detta! Asataxzin är det röda färgämnet i lax, räkor, skaldjur över huvud taget, Lutein finns i blåbär och andra vilda bär.. ofta blåa, Zeaxatin är det röda i paprika och liknande växter! När jag ändå håller på vill jag även rekomendera Resevratol.. vilket fransmän får i sig en del utav.. från rödvin.. lika där det är ett färgämne.. rött! Såå.. en middag på vildfångad lax med skaldjur och paprika som en av grönsakerna och sen en dessert där blåbär ingår samt ett glas rött.. så är du hemma så att säga! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stroker49 Posted October 28, 2013 Share Posted October 28, 2013 Vitaepro är nog jättebra, för de som säljer det. Det gäller typ alla tillskott och vitaminpiller. För övrigt anser jag att innehållsförteckningar bör förbjudas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik 2 Posted October 28, 2013 Share Posted October 28, 2013 Perlmutter anser att det är pointless att äta antioxidanter. Istället bör man stimulera kroppens egen produktion av antioxidanter och antiinflammatorika. Han har ett kapitel om detta på sidan 203-, ”The Antioxidant Hoax”. ”Our cells have their own innate ability to generate antioxidant enzymes on demand”. Kolesterol spelar en viktig roll bla för tillverkning och upptag av vitaminer och hormoner. D-vitamin tex tillverkas av kolesterol vid solbelysning på huden. Det är viktigt att tillföra kolesterol via kosten eftersom den egna produktionen av kolesterol skattar levern onödigtvis. Mättat fett viktigt. Ketoner är viktiga bla för att skydda hjärna mot fria radikaler. ”Are profoundly neuroprotective, They decrease free radical production in the brain, increase mitochondrial biogenesis and stimulte production of brain realed antioxidants”. Kalorirestiktion fungerar stimulerande för produktion av antoxidanter. DHA i Omega 3 behöver vi 2-300 milligram om dagen av. Har många viktiga funktioner. Också ”curcumin from turmeric, green-tea extract, DHA, sulforphane (broccoli) and ashwagandha” , kaffe, stimulerar antioxidant produktion och möjliggör detox. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts