Jump to content

SBU-raporten

Rickard

Recommended Posts

SLV har en skrivit en kommentar till den nya SBU-rapporten. Dom försöker prata bort den och nämner inte LCHF.

Det var bland de snyggare dribblingarna jag har sett, inklusive på fotbollsplaner. De tar givetvis fasta på att de undersökningar som finns bara är 6 månader eller kortare tid. *suck* Low carb kanske är nyttigt i ett halvår men SEN kommer du nog, som vi alltid sagt, dö kärlgeggadöden av allt fett. 

SLV och deras j*vla fullkornsfetisch. Jag vill bara skrika ibland. 

• Like 2

Det var bland de snyggare dribblingarna jag har sett, inklusive på fotbollsplaner. De tar givetvis fasta på att de undersökningar som finns bara är 6 månader eller kortare tid. *suck* Low carb kanske är nyttigt i ett halvår men SEN kommer du nog, som vi alltid sagt, dö kärlgeggadöden av allt fett. 

SLV och deras j*vla fullkornsfetisch. Jag vill bara skrika ibland.

Men det betonas av rapportskaparna att det inte finns något som tyder att det är farligt att äta lågkolhydratkost i längden! Så det kan man alltid stoppa i halsen på SLV.

• Like 4

Äh, han klarar ju inte av att föra ett rakt resonemang! Han är ju inte direkt den skarpaste kniven i lådan. Om det beror på för mycket slag mot huvudet eller är medfött vet jag inte, men hans intellektuella kapacitet imponerar inte direkt.

Jag tycker ju att varje tänkande människa borde hålla sig borta från boxning. Att syssla med det är ju att be om att få gå in i demens tidigare än vad som annars skulle ha blivit fallet. Alla slag mot huvudet försämrar ens mentala hälsa.

• Like 1

Detta mail har jag just skickat till SLV:

På er hemsida på internet har SLV SBU:s sammanfattning av 2004 års rapport. Är det inte dags att byta ut den mot SBU:s sammanfattning av 2013 års rapport? Bl a därför att SLV:s kommentarer om rapporten inte är rättvisande enligt min uppfattning.

Med vänliga hälsningar

• Like 3

Detta mail har jag just skickat till SLV:

På er hemsida på internet har SLV SBU:s sammanfattning av 2004 års rapport. Är det inte dags att byta ut den mot SBU:s sammanfattning av 2013 års rapport? Bl a därför att SLV:s kommentarer om rapporten inte är rättvisande enligt min uppfattning.

Med vänliga hälsningar

SLV:s svar:

Hej!

SBU:s rapport om behandling vid fetma ingick som ett underlag till Livsmedelsverkets rapport från 2005 - Underlag till handlingsplan för goda matvanor och ökad fysisk aktivitet

http://www.slv.se/sv/grupp3/Rapporter/Mat--naring/2005---Underlag-till-handlingsplan-for-goda-matvanor-och-okad-fysisk-aktivitet/ Vi kan därför inte ta bort den.

Vänliga hälsningar

Jorun

SLV:s svar:

Hej!

SBU:s rapport om behandling vid fetma ingick som ett underlag till Livsmedelsverkets rapport från 2005 - Underlag till handlingsplan för goda matvanor och ökad fysisk aktivitet

http://www.slv.se/sv/grupp3/Rapporter/Mat--naring/2005---Underlag-till-handlingsplan-for-goda-matvanor-och-okad-fysisk-aktivitet/ Vi kan därför inte ta bort den.

Vänliga hälsningar

Jorun

Menar de att de inte kan ta bort den för att den står i en kronologisk ordning med andra gamla rapporter? Man behöver kanske ställa frågan när de tänker komplettera sina råd från den nya rapporten?

Orkar du göra ett försök?