Tjoran Posted September 23, 2013 Share Posted September 23, 2013 Tänk er att ni äter något som ni älskar på tallriken. Ni tuggar förnöjt och så stöter ni på något som kan förstöra hela måltiden. Anledningen till tråden är att jag.. fick ben och brosk i min köttfärsås idag. Det får mig verkligen att vilja spy, och när det väl sker får jag det svårt att äta köttfärs ett tag framöver. Känslig? Må så vara, men svarta broskklumpar är INTE gott! Äggskal. Brosk. Ben. Senor. Vad förstör eran apptit? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted September 23, 2013 Share Posted September 23, 2013 Skalbaggar i brödskålen! Tur att jag slutat äta bröd... Hände på ett hotell för länge sen. Inte ofta jag tappar aptiten, tvärtom. Mest aptitlöst var det dock när (dåvarande) kärleken gjorde slut 10 dagar före bröllopet. Då gick jag ner 8kg. Bra bantningskur! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fnutt Posted September 23, 2013 Share Posted September 23, 2013 Ljudet av när någon annan vid bordet tuggar med halvöppen mun, sådär så att man hör hur det smaskar. I kombination med dåligt bordsskick blir det extra otrevligt. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted September 23, 2013 Share Posted September 23, 2013 En råtta i pizzan (nej, just ja, det är en skröna) men en sten i pizzan. Det råkade jag ut för, för många år sedan. När vi påpekade detta för servitören så borstade han av hela pizzan men handflatan så att fyllningen flög runt öronen på de som satt och åt. Då tappade jag aptiten, det var tur att jag inte tappade en tand också Synd på en annars väldigt god pizza 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fnutt Posted September 23, 2013 Share Posted September 23, 2013 Där påminde du mig om något, Syster! För många år sedan sprang jag på lunchrasten ofta ned till kvarterets salladsbar, för att hämta en sallad. Vid ett tillfälle hade jag hunnit äta halva salladen, när en flottig och förvirrad fluga kravlade sig upp mellan salladsblad, dressing och fullkornspasta. När jag klagade i butiken erbjöd de mig en ny sallad, men jag var inte längre sugen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKJ Posted September 23, 2013 Share Posted September 23, 2013 Tänk er att ni äter något som ni älskar på tallriken. Ni tuggar förnöjt och så stöter ni på något som kan förstöra hela måltiden. Anledningen till tråden är att jag.. fick ben och brosk i min köttfärsås idag. Det får mig verkligen att vilja spy, och när det väl sker får jag det svårt att äta köttfärs ett tag framöver. Känslig? Må så vara, men svarta broskklumpar är INTE gott! Äggskal. Brosk. Ben. Senor. Vad förstör eran apptit? Brosk och ben som du nämner är äckligt. I färdigköpta hamburgare, köttbullar och annat malet kött är det ofta knorpar som vi kallar det. Kan nog vara lite av varje. På grund av detta tycker jag att halvfabrikatsbiffar är blä! Till och med Änglamarks hamburgare innehöll knorpar så dom skall skatorna få. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MidjAnn Posted September 23, 2013 Share Posted September 23, 2013 Tandställning, som jag hade för fem år sen, den fick mig att tappa aptiten för det gjorde så satans ont att tugga. Jag gick ner flera bälthål bara på ett par veckor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KataM Posted September 23, 2013 Share Posted September 23, 2013 Ljudet av när någon annan vid bordet tuggar med halvöppen mun, sådär så att man hör hur det smaskar. I kombination med dåligt bordsskick blir det extra otrevligt. Håller med. Och så hårstrån i maten. *ryser* 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjoran Posted September 24, 2013 Author Share Posted September 24, 2013 Håller med. Och så hårstrån i maten. *ryser* Kommer ihåg på bullätardagarna, då våran gamla pensel började tappa sina strån. Ganska otrevligt att få strån i bullarna. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lyx-LCHF Posted September 27, 2013 Share Posted September 27, 2013 När någon äter margarin... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts