eemj Posted September 29, 2013 Share Posted September 29, 2013 okej jag tror jag behöver hjälp.. :/ börjar vekligen kännas som jag gör 100% fel.. i början gick allting bra och veckan efter då vågen kom som jag hade bestält så gick det bra där med men veckan efter det.. ja då gick det skit.. har gått upp och ner som en jojo och aldrig gått ner förbi dit jag kom som "längst" på dom första 3 veckorna..känns som jag sitter fast i en ond cirkel mer om vad jag gjort skrev jag även här (http://kolhydrater.ifokus.se/discussions/5230121bce12c469ae001074-en-till-nyborjare) men jag kände för att skriva här också..var så glad när jag kom ner under 100 men nu som sagt var går jag inte direkt ner längre, iaf inte ner förbi där jag var var som "lägst" det pendlar melland 99.9 och 101 konstant men aldrig riktigt neråt. i början gjorde jag efter mitt eget huvud med hemmagjorde köttbullar etc, men sen började jag testa lchf recept och allt svängde. mycket tacksam för hjälp! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lotta_B Posted September 29, 2013 Share Posted September 29, 2013 Oj, tråden på KiF var lång Om du fortfarande äter ost och nötter (eller mellanmål överhuvudtaget), så testa att utesluta dessa. Fokusera på mat som mättar tillräckligt för att det ska räcka med två måltider per dag. Mejeriprodukter överlag (förutom smör) kan också ställa till det. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eemj Posted September 29, 2013 Author Share Posted September 29, 2013 Nej äter inga mellanmål ej heller nötter ibland ost dock. Men ska jag gå tillbaka till hur jag hade det i början då saker funkade? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lyx-LCHF Posted September 29, 2013 Share Posted September 29, 2013 okej jag tror jag behöver hjälp.. :/ börjar vekligen kännas som jag gör 100% fel.. i början gick allting bra och veckan efter då vågen kom som jag hade bestält så gick det bra där med men veckan efter det.. ja då gick det skit.. har gått upp och ner som en jojo och aldrig gått ner förbi dit jag kom som "längst" på dom första 3 veckorna.. känns som jag sitter fast i en ond cirkel mer om vad jag gjort skrev jag även här (http://kolhydrater.ifokus.se/discussions/5230121bce12c469ae001074-en-till-nyborjare) men jag kände för att skriva här också.. var så glad när jag kom ner under 100 men nu som sagt var går jag inte direkt ner längre, iaf inte ner förbi där jag var var som "lägst" det pendlar melland 99.9 och 101 konstant men aldrig riktigt neråt. i början gjorde jag efter mitt eget huvud med hemmagjorde köttbullar etc, men sen började jag testa lchf recept och allt svängde. mycket tacksam för hjälp! Om du inte redan har varit inne på följande sida, så börja där. http://www.kostdoktorn.se/lchf Där hittar du allt det viktiga du behöver ha med dig på vägen mot din målvikt. Uteslut i tur och ordning ingredienser i din kost, tills du hittar det som kroppen inte tycker om. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eemj Posted September 29, 2013 Author Share Posted September 29, 2013 har redan varit på den delen ett flertal gånger.. men ända sen jag började med lchf recept gick det mer och skit.. :X Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted September 29, 2013 Share Posted September 29, 2013 Du har prexis börjat.. för mig tog det tre månader innan något som helst hände! Och det var den tiden det tog för mig att få koll på olika saker, min kropp att ställa om sig.. men mest den mentala förändringen som krävdes! Dvs nya ögonmått, ny planering av måltider, lite förändrade recept, lite nya matvaror, lite bättre focus på kroppens signaler! Och.. slutsatsen blev.. det handlar om att äta riktig mat.. bort med en massa dåliga saker, in med mer riktig mat.. mer råvaror.. mer laga själv! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eemj Posted September 29, 2013 Author Share Posted September 29, 2013 jag lagar all mat förhand har aldrig färdiga matvaror om du inte räknar smör etc i början när jag gjorde efter mina egna val av mat gick det bra men först jag började följa andras recept gick det skit.. känns som jag bara ska sitta fast med hemmagjorda köttbullar/biffar/limpa och fläskkarré och skita i att göra annat.. är så trött på att sitta still mellan 99.9 och 101.. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limp Posted September 29, 2013 Share Posted September 29, 2013 Gör en kalkyl om energifördelningen beträffande maten du stoppar i dig samt dina grungläggande behov av energi. När vikten står stilla brukar det relativt lätt gå se att man äter för mycket eller mat som hämmar. Valet är då att justera, alt. vänta tills att kroppen själv vant sig vid situationen. Ost och är just mycket proteiner och brukar kunna fungera som effektiv broms ihop med mjölkprodukter generellt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eemj Posted September 29, 2013 Author Share Posted September 29, 2013 jag har gjort det genom matdagboken och har inte haft större förändringar än när de gick bra. normalt brukade jag ligga på 140g fett och runt 80-90+g protetin. vet ej om ni kan se min matdagbok men har eemj där med.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted September 29, 2013 Share Posted September 29, 2013 Grejen med matdagboken är att du kan se om du gör något större fel.. tex äter för mycket/för lite.. för mycket/för lite av ditten eller datten.. fasten du trodde att du gjorde allt rätt! När du väl lärt dig om dina matvanor.. och hur din kropp reagerar på detta, vilket som funkar och inte så är det bara att köra på! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lotta_B Posted September 29, 2013 Share Posted September 29, 2013 jag lagar all mat förhand har aldrig färdiga matvaror om du inte räknar smör etc i början när jag gjorde efter mina egna val av mat gick det bra men först jag började följa andras recept gick det skit.. känns som jag bara ska sitta fast med hemmagjorda köttbullar/biffar/limpa och fläskkarré och skita i att göra annat.. är så trött på att sitta still mellan 99.9 och 101.. Det är kanske där svaret är; lyssna på din kropp och gör inte nödvändigtvis vad andra gör. Jag har inga överviktsproblem, men äter strikt och när jag tänker efter så äter jag i princip likadant till lunch varje dag och har gjort det de senaste månaderna (kyckling, majonäs och finskuren vit-, spets- eller rödkål). Det som brukar skilja sig åt är mängden kyckling. Jag ser det som en förmån att slippa tänka ut varje dag vad jag ska äta och dessutom är det så förbannat gott 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LottaJ Posted September 29, 2013 Share Posted September 29, 2013 jag lagar all mat förhand har aldrig färdiga matvaror om du inte räknar smör etc i början när jag gjorde efter mina egna val av mat gick det bra men först jag började följa andras recept gick det skit.. känns som jag bara ska sitta fast med hemmagjorda köttbullar/biffar/limpa och fläskkarré och skita i att göra annat.. är så trött på att sitta still mellan 99.9 och 101.. Skit i andras recept och laga efter eget huvud. Då gick det ju bra? Du kan ha hamnat på en liten platå, snart släpper det igen. Detta är ju en kosthållning för livet, om du kan, skit i vågen en månad. Känn hur bra du mår, varje dag. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik 2 Posted September 30, 2013 Share Posted September 30, 2013 okej jag tror jag behöver hjälp.. :/ börjar vekligen kännas som jag gör 100% fel.. i början gick allting bra och veckan efter då vågen kom som jag hade bestält så gick det bra där med men veckan efter det.. ja då gick det skit.. har gått upp och ner som en jojo och aldrig gått ner förbi dit jag kom som "längst" på dom första 3 veckorna.. känns som jag sitter fast i en ond cirkel mer om vad jag gjort skrev jag även här (http://kolhydrater.ifokus.se/discussions/5230121bce12c469ae001074-en-till-nyborjare) men jag kände för att skriva här också.. var så glad när jag kom ner under 100 men nu som sagt var går jag inte direkt ner längre, iaf inte ner förbi där jag var var som "lägst" det pendlar melland 99.9 och 101 konstant men aldrig riktigt neråt. i början gjorde jag efter mitt eget huvud med hemmagjorde köttbullar etc, men sen började jag testa lchf recept och allt svängde. mycket tacksam för hjälp! På din länk står att du äter keso och creme fraiche; dom är rackare på att få igång insulinet: undvik! Av mejeri bör du bara använda smör och grädde(40%). Ost bara lagrad och fet. Frukt säger du inget om men det kan också vara en bov om du äter det. Sen är det viktigt att helt undvika gluten men det verkar du göra. När du slutar med gluten uppstår ett antal abstinensbesvär, du verkar ha lidit av ett par; "övergångs besvär så som huvudvärk, yrsel, stel kropp, illamående, svettningar". Läs om detta här: http://www.wheatbellyblog.com/2013/09/surviving-wheat-withdrawal/ Jag tror vi ibland får lite för stort intag av protein, protein bygger. Öka på fetthalten. Till sist; kan det vara så att du samtidigt bygger muskler tack vare att du börjat träna, muskler väger mer än fett? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eemj Posted September 30, 2013 Author Share Posted September 30, 2013 Okej crème fraiche visste jag inte, ost har jag bara gräddost och brie, frukt äter jag inte alls ej heller bär. Så annars skall de vara okej?Då jag la upp allt på matdagobekn så brukade jag alltid ha mer fett än protein även om det är svårt då man brukar ta en del protein på middagen. Något tips på det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted September 30, 2013 Share Posted September 30, 2013 Du verkar ju göra det mesta rätt. ...om du orkar kan du minska mängden kalorier mer och mer , förr eller senare kommer man att börja gå ner i vikt ...själv gjorde jag så att jag åt 0 kalorier en dag (24 timmar) i veckan och annars normal sund LCHF, min viktnedgång gick då ganska snabbt... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limp Posted September 30, 2013 Share Posted September 30, 2013 jag har gjort det genom matdagboken och har inte haft större förändringar än när de gick bra. normalt brukade jag ligga på 140g fett och runt 80-90+g protetin. vet ej om ni kan se min matdagbok men har eemj där med.. När jag registrerade mina intag i Matdagboken, kom jag underfund med att jag kunde få kontinuitet i min viktnedgång genom att hålla mig runt 0,7-0,8 gram proteiner om dagen. Då vägde jag långt över 100 kg och var orörlig utan motion med tangentbordsknappande som det enda rörliga i tillvaron. Stannade viktnedgången upp, minskade jag proteinerna tillfälligt en aning och vikten fortsatte vandra ner. Extra skjuts kunde jag få om jag samtidgt ökade fettet. Testa och se vad som händer ! Ps. Grädde och ost är effektiva showstoppers för mig Ds. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted September 30, 2013 Share Posted September 30, 2013 Jag har stått still i 3,5 år men kom igång med periodisk fasta. Dricker bara vatten/te i 24 timmar 2 dagar i veckan. I övrigt äter jag hyfsat strikt LCHF Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eemj Posted September 30, 2013 Author Share Posted September 30, 2013 men hur lyckas man minska på proteinet de har varit ett problem för mig..jah blir ine mätt på bearnaise eller vad jag har vid sidan om.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted September 30, 2013 Share Posted September 30, 2013 Använd grönsaker för att ge fylla. Välj sådana med lågt kolhydratsinnehåll och mycket vitaminer/mineraler. Tex en hel påse babyspenat innehåller bara ca 3 gr kolhydrater. Vitkål/rödkål tycker jag är bra. Broccoli. Blomkål. Svamp och lök. Sparris. Tomat, gurka och paprika. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eemj Posted September 30, 2013 Author Share Posted September 30, 2013 så mycket grönsaker och lite protein med sås vid sidan? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted September 30, 2013 Share Posted September 30, 2013 så mycket grönsaker och lite protein med sås vid sidan? Ja, det tror jag blir bra. Du kan också öka fettet genom att ha olivolja i salladen, göra sås på avokado. Jag brukar smörsteka massor med vitkål och sedan smaksätta med chili, vitlök, ingefära och persilja. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eemj Posted October 4, 2013 Author Share Posted October 4, 2013 tror jag har hittat anledningen tll varför jag satt fast.. pms.. viste inte att man samlade vatten den perioden.. nu är det under 100 igen.. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted October 4, 2013 Share Posted October 4, 2013 Tar ett tag att komma på hur kroppen fungerar.. likaså hur man skall disponera och komponera sina måltider. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Salkin74 Posted October 4, 2013 Share Posted October 4, 2013 Hej! Testa periodisk fast typ 5:2 eller 16:8, vet du inte vad det är så googla det. Ger en boost och känns inte heller svårt när du hittat din variant av det. Det funkar dessutom superbra ihop med LCHF, då LCHF ger ett jämnt blodsocker, vilket gör fasta enklare! Jag hamnade på en plattå och tog mig förbi den med min variant av 5:2 (alla har mer eller mindre sin egen variant) har sedan fortsatt med 5:2 och LCHF (ätit i ca 4 år). Lycka till! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eemj Posted October 8, 2013 Author Share Posted October 8, 2013 okej nej nu börjar jag bli en aning "irriterad".. Suttit fast vid 100 i 2-3 veckor nu. Trodde först de var pms pga vätska men nej de gjorde ingen skillnad efter det heller.. Gör jag något fel? Jag har testat så mycket saker som sägs ska göra det bättre, jag har testat äta strikt, testat cocosa, testat periodisk fasta men ingenting gör att jag börjar gå ner igen. Känner mig totalt låst på det här och det är så extremt jobbigt. Nej man ska inte stressa sig över vågen men jag hoppas fler förstår ens situation när ingenting händer på 2-3 veckor. Hur lång tid tar det innan kroppen börjar andvända fett förbränning, hur lång tid skall man härda ut innan man får något riktigt resultat, hur lång tid tar det innan det vänder. Detta är bara så oerhört deprimerande.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Modesty Posted October 8, 2013 Share Posted October 8, 2013 Ge dina förändringar tid minst två tre veckor för varje förändring och gör inte allt på en gång. Upptäckt att jag vissa perioder kan äta mer grönsaker och andra perioder att det är ok med ost och andra inte, även att jag är känslig för "för mycket protein" nu försöker jag hålla nivån på ca 1 g/kilo målvikt. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted October 8, 2013 Share Posted October 8, 2013 Ge dina förändringar tid minst två tre veckor för varje förändring och gör inte allt på en gång. Upptäckt att jag vissa perioder kan äta mer grönsaker och andra perioder att det är ok med ost och andra inte, även att jag är känslig för "för mycket protein" nu försöker jag hålla nivån på ca 1 g/kilo målvikt. Och för mig är det tvärt om, jag går ner i vikt av proteiner. Men jag är nog lite eljest, som man säger i norr. Och till råga på allt, så är det, det livsmedel som jag får tvinga i mig, men jag kämpar på med att minst få i mig 1g/kilo kroppsvikt per dag, ibland lyckas jag, ibland inte.. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted October 8, 2013 Share Posted October 8, 2013 Och för mig är det tvärt om, jag går ner i vikt av proteiner. Men jag är nog lite eljest, som man säger i norr. Och till råga på allt, så är det, det livsmedel som jag får tvinga i mig, men jag kämpar på med att minst få i mig 1g/kilo kroppsvikt per dag, ibland lyckas jag, ibland inte.. Jag ligger också lågt i proteinintag >.< Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Modesty Posted October 8, 2013 Share Posted October 8, 2013 Men jag konsumerar minst 3msk kokosolja per dag oavsett kost är generös med smör i allt tillagat. Jag är lite kokosoljefreak och kan äta det rakt av. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiny Tom Posted October 8, 2013 Share Posted October 8, 2013 okej jag tror jag behöver hjälp.. :/ börjar vekligen kännas som jag gör 100% fel.. Med risk för att låta som en framgångsteolog...så är inställningen väldigt viktig när man föresätter sig stora projekt, ex. som att nå en vikt som man tidigare betraktat som mer ellre mindre ouppnåelig. Henry Fords kloka ord gör sig påmint i sammanhanget: "If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're right." Om vi utgår från att det första steget i flera avseenden är det viktigaste så länge man fortsätter att gå så kan vi ju direkt hävda att det inte alls är så att du gör 100% fel då du gett dig på LCHF-kost. Framförallt... i början gjorde jag efter mitt eget huvud med hemmagjorde köttbullar etc, men sen började jag testa lchf recept och allt svängde. ...som du uppenbarligen redan "varit på banan". Kort och gott, tillbaka till ruta 1 med dig! Själv är bäste dräng! Egen härd är guld värd. Själv göra, själv ha. När du sedan får igång din viktminskning så ändrar du bara i små steg och du börjar absolut inte följa ANDRA människors recept eller ANDRA människors råd slaviskt. Inte ens mina. Hämta däremot inspiration från recept och/eller andra som verkar ha pejl men se till att göra förändringar i små steg. Du behöver sannolikt också få ett hum om ditt kaloriintag så att du bättre kan ta det ansvar som krävs för att du ska uppnå dina resultat. Detta innebär inte att du nödvändigtvis måste räkna kalorier i detalj utan använd vad man brukar kalla titrering, dvs att du får någorlunda bra koll på de mest förekommande livsmedel du stoppar i dig (och gillar) så att du mha mängden lätt kan avgöra hur du ligger till och du kan då uppskatta ditt energiintag utan att sitta med livsmedelstabell eller liknande. Ex. så är ett stort ägg ca 100 kcal (och ca 8 gram protein för den som är intresserad av sådant *host, host*). Relativt magert kött ligger på ca 100 kcal/100 gram rå vikt. Smör innehåller ca 800 kcal/100 gram vikt. Gör du det lätt för dig så skivar du i förväg upp smöret mha de 50 gramsmarkeringar som brukar finnas på smörförpackningen. Halverar du sedan varje sådan skiva får du 25 gram...och halverar du sedan även dessa så har du 12.5 gram...och denna mängd motsvarar ca 100 kcal. Ponera att du äter 3 stekta ägg med 200 gram kycklingbröst och så steker du hela härligheten i 25 gram smör. 3 ägg = 300 kcal 200 gram kyckling = 200 kcal 25 gram smör = 200 kcal TOTALT: 300 + 200 + 200 kcal = 700 kcal 2 sådana måltider är 1400 kcal och är ett rätt litet energiintag över en dag. Se dock till att justera matintaget efter behov...och i bästa fall mättnad. Hur ligger du till med vattenintaget och sömnen? Gör till vana att du varje morgon börjar dricka vatten tills din urin blir klar och därefter stabiliserar dig däromkring. Tänk på att den här kosten i sig själv är vätskedrivande och vatten i princip används för samtliga kroppens processer på ett eller annat sätt. Lycka till nu! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiny Tom Posted October 8, 2013 Share Posted October 8, 2013 Och för mig är det tvärt om, jag går ner i vikt av proteiner. Men jag är nog lite eljest, som man säger i norr. Och till råga på allt, så är det, det livsmedel som jag får tvinga i mig, men jag kämpar på med att minst få i mig 1g/kilo kroppsvikt per dag, ibland lyckas jag, ibland inte.. Nu är ju jag modell större och tränar men vad det verkar så ligger min "underhållsnivå" på ca 150 gram protein/dag så det är i praktiken min minimigräns. Experimenterade mycket under sommaren och fick då rätt klart besked och mer detaljerat vilken betydelse proteinintaget kan ha för träning/muskeltillväxt/muskelbesparing. På 100 gram/dag så märkte jag ex. att jag skrämmande lätt tappade muskelmassa på negativ kaloribalans. Trivselläget ligger för mig på ca 200+ gram/dag. Som jag nämnde i något sammanhang här på forumet så har jag legat på 300+ utan några problem i relation till ketos etc. Men som sagt, var och en får prova sig fram och hitta sitt ideala proteinläge...om man nu misstänker att det stör fettminskning och/eller prestation på något sätt. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eemj Posted October 8, 2013 Author Share Posted October 8, 2013 jag har tänkt köpa simkort igen nästa vecka och börja simma 3gg veckan 1h varje gång. vill bara hitta något som sätter mig på banan igen, är så extremt svårt. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted October 8, 2013 Share Posted October 8, 2013 okej nej nu börjar jag bli en aning "irriterad".. Jag har testat så mycket saker som sägs ska göra det bättre, jag har testat äta strikt, testat cocosa, testat periodisk fasta men ingenting gör att jag börjar gå ner igen. Känner mig totalt låst på det här och det är så extremt jobbigt. Nej man ska inte stressa sig över vågen men jag hoppas fler förstår ens situation när ingenting händer på 2-3 veckor. Hur lång tid tar det innan kroppen börjar andvända fett förbränning, hur lång tid skall man härda ut innan man får något riktigt resultat, hur lång tid tar det innan det vänder. Detta är bara så oerhört deprimerande.. Under hur lång tid har du "testat" det ena eller det andra. Om man provar en grej några dar och sen en annan en vecka och en tredje grej veckan därpå åstadkommer du ingenting annat än en förvirrad kropp. Om kroppen ska våga släppa från sej sina kilon måste den lita på dej annars håller den stenhårt i vartenda gram... Jag vet att det låter skittråkigt, men du måste ha tålamod. Om du ska testa en grej så måste du, om du har en tjurig kropp, vara konsekvent minst en månad förmodligen mer, innan du vet vad som funkar eller inte 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eemj Posted October 8, 2013 Author Share Posted October 8, 2013 anledningen varför jag inte höll i cocosa en längre period var för att jag måde så skit av det även om jag tog mindre utav det, så då valde jag att lägga det på hyllan. men jag kommer ju hålla i det här åtminstonne året ut oavsett vad innan jag säger något men det jobbiga var att dom första veckorna så kom det hela igång men sen dess har allt bara stått stilla. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted October 8, 2013 Share Posted October 8, 2013 anledningen varför jag inte höll i cocosa en längre period var för att jag måde så skit av det även om jag tog mindre utav det, så då valde jag att lägga det på hyllan. men jag kommer ju hålla i det här åtminstonne året ut oavsett vad innan jag säger något men det jobbiga var att dom första veckorna så kom det hela igång men sen dess har allt bara stått stilla. Du kommer att hata mej, .... Men tålamod! Du är ju i alla fall inte gammal nog att vara i klimakteriet. DÅ kan jag tala om för dej att det krävs tålamod! Jag rörde mej inte ett gram nedåt på 3 år, men jag gick inte upp i vikt heller :-) 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted October 8, 2013 Share Posted October 8, 2013 När jag gick på överviktsenheten sa läkaren där att kroppen ofta behöver en platåtid efter ca 5% viktnedgång, för att skapa en plattform för nästa avstamp. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eemj Posted October 8, 2013 Author Share Posted October 8, 2013 får bara hoppas att extra träning sätter en extra kick i det hela 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lidokain Posted October 10, 2013 Share Posted October 10, 2013 LCHF passar inte alla och allt det där skitsnack med att kroppen inte producerar mer ketoner än det behövs och att fetöverskottet pressas ner i skiten stämmer inte. Min fru har käkat LCHF i 3 månader och inte gått ner ett enda kilo, ligger Max på 0,8 i ketos. Jag har gått ner 3 och inget sedan dess. Ligger 1,1 i ketos. Allt handlar om att räkna kalorier i slutändan. Inget magiskt diet som någon har sagt här. Men jag äter LCHF för IBS besvär. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts