Jump to content

Hur ser din kundvagn ut?

Peter B

Recommended Posts

Sist jag veckohandlade köpte jag bl a 96 ägg, 4 liter grädde och två kilo smör. (Vi är en familj på 4 pers.)

Gräsbeteskött köper jag direkt från bonden och grönsaker är jag självförsörjande på så här års.

Har fått rekordskörd av paprika, tomat och gurka i år tack vare den långa varma sommaren. :)

Frossar i grönkål och fryser även in för glatta livet så att det ska räcka till nästa sommar.

Hoppas hösten bjuder på mycket svamp!

• Like 3

Haha, sä där kan min vagn se ut, men jag skulle nog haft frysta oskalade räkor.

I går lagade jag upp det sista av det halva lamm som jag köpte för ca en månad sedan: Så nu skall jag beställa ett nytt halvt lamm. Styckat, packat och märkt 69,90kr/kg. Svenskt gräsbetat och bra!

• Like 4

Haha, sä där kan min vagn se ut, men jag skulle nog haft frysta oskalade räkor.

I går lagade jag upp det sista av det halva lamm som jag köpte för ca en månad sedan: Så nu skall jag beställa ett nytt halvt lamm. Styckat, packat och märkt 69,90kr/kg. Svenskt gräsbetat och bra!

Får man fråga var du hittat lammet? Finns det fler att köps?

• Like 1

Smör (fast det brukar bli Valios), ägg, lax, kål och köttfärs (gräsbetad) stämmer bra.  Och nån sån där gegga/sås handlar jag väl ibland. Mejerier försöker jag dra ner på, även om den ryska yoghurten är såå god. Osten brukar bli någon get- eller fårost. Kokosmjölk. Märgben och lever ibland. Ja, det är nog det vanligaste.

• Like 1