Popular Post Peter B Posted September 30, 2013 Popular Post Share Posted September 30, 2013 9 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders A Posted September 30, 2013 Share Posted September 30, 2013 I stort sett likadan :-) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Modesty Posted September 30, 2013 Share Posted September 30, 2013 Mer smör.....mums 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted September 30, 2013 Share Posted September 30, 2013 Men Peter, har du tagit min kundvagn? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Penny Posted September 30, 2013 Share Posted September 30, 2013 Mer kött och ägg och gammaldags ohomogeniserad mjölk. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted September 30, 2013 Share Posted September 30, 2013 Och jag har mer grönsaker. Ca 70% grönisar och 30% fisk/kött tror jag... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted September 30, 2013 Author Share Posted September 30, 2013 Mer kött och ägg och gammaldags ohomogeniserad mjölk. Till mitt försvar får jag säga att mjölken är till ungarna (och de vägrar dricka mjölken med "klimpar" i").... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeanette H-H Posted September 30, 2013 Share Posted September 30, 2013 Min korg ser naturligtvis lite annorlunda ut då den inhandlas i Finland. Men ungefär samma innehåll. Jag köper ingen mjölk. Bara grädde. Vi handlar en del frukt (främst åt barnen). Imorgon måste jag handla. Skulle vara roligt att komma ihåg att fota 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Honung Posted September 30, 2013 Share Posted September 30, 2013 Sist jag veckohandlade köpte jag bl a 96 ägg, 4 liter grädde och två kilo smör. (Vi är en familj på 4 pers.) Gräsbeteskött köper jag direkt från bonden och grönsaker är jag självförsörjande på så här års. Har fått rekordskörd av paprika, tomat och gurka i år tack vare den långa varma sommaren. Frossar i grönkål och fryser även in för glatta livet så att det ska räcka till nästa sommar. Hoppas hösten bjuder på mycket svamp! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stroker49 Posted September 30, 2013 Share Posted September 30, 2013 Haha, sä där kan min vagn se ut, men jag skulle nog haft frysta oskalade räkor. I går lagade jag upp det sista av det halva lamm som jag köpte för ca en månad sedan: Så nu skall jag beställa ett nytt halvt lamm. Styckat, packat och märkt 69,90kr/kg. Svenskt gräsbetat och bra! 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StinasKompis Posted September 30, 2013 Share Posted September 30, 2013 Hahaha, ja, min är också väldigt lik! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lotte Posted October 1, 2013 Share Posted October 1, 2013 Haha, sä där kan min vagn se ut, men jag skulle nog haft frysta oskalade räkor. I går lagade jag upp det sista av det halva lamm som jag köpte för ca en månad sedan: Så nu skall jag beställa ett nytt halvt lamm. Styckat, packat och märkt 69,90kr/kg. Svenskt gräsbetat och bra! Får man fråga var du hittat lammet? Finns det fler att köps? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted October 1, 2013 Share Posted October 1, 2013 Smör (fast det brukar bli Valios), ägg, lax, kål och köttfärs (gräsbetad) stämmer bra. Och nån sån där gegga/sås handlar jag väl ibland. Mejerier försöker jag dra ner på, även om den ryska yoghurten är såå god. Osten brukar bli någon get- eller fårost. Kokosmjölk. Märgben och lever ibland. Ja, det är nog det vanligaste. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted October 1, 2013 Author Share Posted October 1, 2013 Får man fråga var du hittat lammet? Finns det fler att köps? Det undrar jag också... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted October 1, 2013 Share Posted October 1, 2013 Gröna gårdar har hel/halvt gräsbetad lamm... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted October 1, 2013 Author Share Posted October 1, 2013 Gröna gårdar har hel/halvt gräsbetad lamm... ..men kostar det nästan inte det dubbla jämfört med stroker49:s pris? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted October 1, 2013 Share Posted October 1, 2013 ..men kostar det nästan inte det dubbla jämfört med stroker49:s pris? Han har tydligen kontakter! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted October 1, 2013 Author Share Posted October 1, 2013 Då är det dags för honom att förmedla dessa, nu! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts