Slangbellan Posted September 30, 2013 Share Posted September 30, 2013 Hej ville bara kolla om jag gör rätt här ? Skall man överdriva med fett eller ej ? Jag lagar maten med Smör och äter alltid maten med creamfreach eller grädde. Dessa finns alltid i maten hos mig. Det känns som om att jag inte går ner i vikt längre. tack Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kareng Posted September 30, 2013 Share Posted September 30, 2013 Man ska inte överdriva. Både smör och creme fraiche är väldigt energitäta livsmedel. Om du exempelvis byter ut tre potatisar mot smör räcker det med cirka 1,5 msk smör för att du ska få i dig samma energimängd, eller ungefär motsvarande 3 msk creme fraiche. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik 2 Posted October 19, 2013 Share Posted October 19, 2013 Mejeriprodukter, förmodligen med undantag för smör och lagrad ost, driver upp insulinet på en nivå som om du ätit vitt bröd. Därför kan det vara klokt att hålla sig till smör, kokosfett och animaliskt fett och ligga lågt med mejeri. För mig är det väldigt tydligt. Gluten måste också undvikas helt. Är beroendeskapande och aptitdrivande. Massor med grönsaker, smör, ägg, lagom protein och du kommer rasa i vikt. Må gott. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted October 19, 2013 Share Posted October 19, 2013 Hej ville bara kolla om jag gör rätt här ? Skall man överdriva med fett eller ej ? Jag lagar maten med Smör och äter alltid maten med creamfreach eller grädde. Dessa finns alltid i maten hos mig. Det känns som om att jag inte går ner i vikt längre. tack Överdriva ska du aldrig göra, men sen beror det på vilken utgångspunkt du har och vilket som är ditt mål. Och hur länge du har misshandlat din kropp innan, och hur länge du hållit på nu... Kroppen behöver ofta en viss tid för att anpassa sej till en ny nivå innan den kan göra ett nytt avstamp. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts