Blaikskatan Posted October 2, 2013 Share Posted October 2, 2013 Börjar med LCHF... för att vågen stannar på 96.4 kg!!! Två dagar senare står det 98.4!!!! WTF!!! Detta kan väl inte va ok??? 3ägg och 4 skivor bacon till frukost samt lite majonäs. Grädde i morgonkaffet. Och mest kött och sås till middag! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnnaBanana Posted October 2, 2013 Share Posted October 2, 2013 Tålamod! Två dagar är ju nada! Kan ju vara vatten, pms (om du är kvinna?) eller vad som helst! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slangbellan Posted October 2, 2013 Share Posted October 2, 2013 Skojar du ? 2 dagar det e ingenting. Din viktökning kan vara pga det du åt för 4-5 dagar sedan. det e inte så att bara för att du äter fett idag så går du upp eller ner 1 kilo idag. ta det lungt gubben. Vänta dig roliga tider du kommer och rasa några kilon nu på början. de flesta har gjort det , det kommer du också att göra. ge det 3-4 dagar till så börjar du se skillnad. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders A Posted October 2, 2013 Share Posted October 2, 2013 Lugn, lugn, lugn, lugn .LCHF är ingen quick-fix. Käka i någon månad enligt instruktionerna exempelvis här http://www.kostdoktorn.se/lchf, och se sedan. Mät dig också, kan kanske vara mer intressant med mått än vikt. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pilsnergubben Posted November 22, 2013 Share Posted November 22, 2013 Jag är också inne i en fas där jag står still, jag har börjat öka i vikt igen sakta men säkert. Känns lite visset, men trots allt så har ju bonuspoletter ramlat ner: min psoriasis och hudbesvär har gått tillbaka från kraftigt kliande sår (trots starka cortisonprep) till utläckta hudpartier. Dessa klådar då och då men inte så jag river upp den tunna hud som bildats. Men som sagt går upp i vikt och grunnar om det kan vara alla ljuvliga ostar jag frossat på. Har ju ätit Brie-kakor som en flistugg och bara matat in. Skulle tro att det är grädden (3dl/dygn), ostarna och ev gubbrörorna jag gör varje vecka. Jag började för ca 2,5 månad sedan med LCHF och gick direkt ner 13 kilo på ngr veckor, sedan fortsatte nedgången med ca 3 kilo till en kroppsvikt på 103, nu har jag vandrat upp till 107kilo Tips tas emot med största glädje. Allt som kan hjälpa en vallors att lyckas på sin väg mot att bli en spolformig utter. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Runesson Posted November 23, 2013 Share Posted November 23, 2013 Jag pendlar några kilo upp och ner konstant. Jag upplever att det går bättre "neråt" när jag inte äter så mycket mejerier (dvs ost) men jag har (trots att jag är siffertokig och analyserande) inte egentligen någon data som stöder det. Efter jul har jag planer på att göra mer strukturerade tester på mig... Så en viss variation upp eller ner får man räkna med. Jag vet att någon dessutom sa att det är enklare att lägga på sig under vintern och när jag tittar "bakåt" så ser jag nog kanske en sådan trend i min data också. Ska gräva mer i det till ett längre inlägg på min blogg. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fundersam Posted November 23, 2013 Share Posted November 23, 2013 Jag pendlar några kilo upp och ner konstant. Jag upplever att det går bättre "neråt" när jag inte äter så mycket mejerier (dvs ost) men jag har (trots att jag är siffertokig och analyserande) inte egentligen någon data som stöder det. Efter jul har jag planer på att göra mer strukturerade tester på mig... Så en viss variation upp eller ner får man räkna med. Jag vet att någon dessutom sa att det är enklare att lägga på sig under vintern och när jag tittar "bakåt" så ser jag nog kanske en sådan trend i min data också. Ska gräva mer i det till ett längre inlägg på min blogg. Tommy, påverkar uppgången omkretsen, så att du tex märker det på dina kläder? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasseB Posted November 23, 2013 Share Posted November 23, 2013 Släng vågen och mät midjemåttet en gång i månaden istället. Vågen säger ju bara något om din vikt, inget om din vikts sammansättning. De ger bara en olöslig ekvation. (98.4=skelett+vatten+muskelmassa+fett lagrat runt inälvor+ytligt fett+en massa annan jox) Till och med de där avancerade vågarna är bullshit om du frågar mig. Hade en period där jag gick och vägde mig på en sådan när jag hade en personlig tränare och de där kunde slå enormt i uppskattningen om hur mycket som var muskler bara genom huruvida jag var mer eller mindre uttorkad eller inte vid mätningen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiny Tom Posted November 23, 2013 Share Posted November 23, 2013 Börjar med LCHF... för att vågen stannar på 96.4 kg!!! Två dagar senare står det 98.4!!!! WTF!!! Detta kan väl inte va ok??? Nej, klart det inte kan va' ok! Efter 2 dagar på LCHF (som tar sisådär MINST 3-4 veckor att anpassa kroppen till) så skall det i ditt exempel helst stå 80 kg. Så klart. Ett tips är att du slänger ut vågen och dina förutfattade och helt ogrundade insikter om LCHF genom fönstret och istället skaffar en kam. Använd sedan den senare. Oförskämd? Ja, det må så vara men det var du som började. Skriver man som du gör så har man verkligen ingen respekt för vare sig LCHF eller för det här eminenta forumet och dess medlemmar/användare. (Imponeras ändå av svaren som getts. Själv var min toleransgräns passerad i.o.m. detta.) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malin303 Posted November 23, 2013 Share Posted November 23, 2013 Jag är också inne i en fas där jag står still, jag har börjat öka i vikt igen sakta men säkert. Känns lite visset, men trots allt så har ju bonuspoletter ramlat ner: min psoriasis och hudbesvär har gått tillbaka från kraftigt kliande sår (trots starka cortisonprep) till utläckta hudpartier. Dessa klådar då och då men inte så jag river upp den tunna hud som bildats. Men som sagt går upp i vikt och grunnar om det kan vara alla ljuvliga ostar jag frossat på. Har ju ätit Brie-kakor som en flistugg och bara matat in. Skulle tro att det är grädden (3dl/dygn), ostarna och ev gubbrörorna jag gör varje vecka. Jag började för ca 2,5 månad sedan med LCHF och gick direkt ner 13 kilo på ngr veckor, sedan fortsatte nedgången med ca 3 kilo till en kroppsvikt på 103, nu har jag vandrat upp till 107kilo Tips tas emot med största glädje. Allt som kan hjälpa en vallors att lyckas på sin väg mot att bli en spolformig utter. Brie-kakor som en flistugg.. He he.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Runesson Posted November 23, 2013 Share Posted November 23, 2013 Tommy, påverkar uppgången omkretsen, så att du tex märker det på dina kläder? Nej, det pendlande jag pratar om här känns inte alls på kläder. Omkretsen slutade jag mäta "på riktigt" när den stått still på 101 cm i 1 år... :-) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted November 23, 2013 Share Posted November 23, 2013 Jag är också inne i en fas där jag står still, jag har börjat öka i vikt igen sakta men säkert. Känns lite visset, men trots allt så har ju bonuspoletter ramlat ner: min psoriasis och hudbesvär har gått tillbaka från kraftigt kliande sår (trots starka cortisonprep) till utläckta hudpartier. Dessa klådar då och då men inte så jag river upp den tunna hud som bildats. Men som sagt går upp i vikt och grunnar om det kan vara alla ljuvliga ostar jag frossat på. Har ju ätit Brie-kakor som en flistugg och bara matat in. Skulle tro att det är grädden (3dl/dygn), ostarna och ev gubbrörorna jag gör varje vecka. Jag började för ca 2,5 månad sedan med LCHF och gick direkt ner 13 kilo på ngr veckor, sedan fortsatte nedgången med ca 3 kilo till en kroppsvikt på 103, nu har jag vandrat upp till 107kilo Tips tas emot med största glädje. Allt som kan hjälpa en vallors att lyckas på sin väg mot att bli en spolformig utter. Prova att dra ner på mejeriprodukterna och nolltolerans mot gluten. Kanske kan det också hjälpa din proriasis ännu mer? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts