Jump to content

Kentucky Fried Chicken's coleslaw

MagnusH

Recommended Posts

Jag känner mig lurad. Jag går sällan ut och äter p g a svårigheter att få LCHF-mat på billigare serveringar. Men jag har några gånger gått till Kentucky Fried Chicken. Ett mål består av tre panerade kycklingdelar, dricka, coleslaw (kålsallad) och pommes frites. Jag har tänkt att om jag tar av det panerade skinnet på kycklingen och bara äter köttet, väljer mineralvatten som dryck och byter ut pommes frites mot en extra portion coleslaw, så borde det bli en LCHF-vänlig måltid. Jag har gjort så några gånger. Men nu har jag läst om näringsvärdena på Kentucky Fried Chickens hemsida att en dubbel portion coleslaw, alltså vitkålssallad, innehåller 54 gram kolhydrater!!! Ändå står det att salladen innehåller sötningsmedel! Hur kan man få in 54 gram kolhydrater i 400 gram kålsallad? Och jag som försöker hålla mig till 20 gram per dag. Jag vill alltså varna för denna coleslaw. Den är inte LCHF-vänlig.

• Like 1

Jag blev speedad av Willys coleslaw från deras salladsbar på försommaren. Det tog några dagar innan jag började misstänka vitkålssalladen. Jag höll på att skaffa mig ett beroende på några få dagar och det handlade inte om vitkål.  

• Like 2

KFC's Cole Slaw

Vegetables: Chopped Cabbage, Carrots, and Onions. Sauce: Sugar, Soybean Oil, Vinegar (Distilled Vinegar, Corn and Cider Vinegar, Malt Vinegar, And Natural Flavors), Water, Salt, Whole Eggs, Modified Corn Starch, Mustard Flour, Xanthan Gum, Natural and Artificial Flavor, Paprika Extractives, Paprika, And Caramel Color.

Contains Egg.

OR

Vegetables: Chopped Cabbage, Carrots, and Onions. Sauce: Sugar, Soybean Oil, Water, Vinegar (Distilled Vinegar, Corn and Cider Vinegar), Contains less than 2% of the following: Salt, Whole Eggs, Food Starch Modified, Mustard Flour, Xanthan Gum, Natural and Artificial Flavor, Paprika Extractives, Paprika, And Caramel Color.

Contains Egg.

Japp, socker och annat bös :(

• Like 1

För ett antal år sedan, innan jag börjat med LCHF så köpte jag en gång färdig bearnaise på burk från Knorr. Det var jätteäckligt så jag reklamerade och fick kuponger tillbaks så jag kunde köpa andra skitprodukter från dem. Hursom, bean innehöll knappast något som en riktig bea innehåller! Cole slawen här innehåller en massa, som i alla fall min egen Cole slaw inte innehåller!

Finns det inga regelr för vad man får kalla produkter (såvida de inte är skyddade som Parmaskina, Falukorv och Leverpastej)?

Det är ju ingen ordning på något. På Systemet säljer de tex alkoläsk med äppelsmak. Det kallar de för cider!

• Like 1

• 2 weeks later...