Malmökille73 Posted October 3, 2013 Share Posted October 3, 2013 Har hittat ett recept på Ostrutor som jag tänkte testa. Men där står att det skall ingå 0.5 dl polentagryn. Någon som vet någon bra ersättning som är mer LCHF vänlig? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted October 3, 2013 Share Posted October 3, 2013 Varför inte bara grädda ostskivor på ett bakplåtspapper tills de blir frasiga eller vad är du ute efter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malmökille73 Posted October 3, 2013 Author Share Posted October 3, 2013 Det är ett bröd med ost som man skär i rutor. Ostrutor 1 ugnsplåt Tid: 10min + 10 min i ugn. Ingredienser: 0.25 dl skalade sesamfrön 0.25 dl krossade linfrön 0.5 dl solrosfrön 0.5 dl polentagryn 0.5 dl hasselnötsmjöl 1 msk fiberhusk 1 tsk bakpulver 2 dl riven ost 3 ägg Garnering 0.5 dl solrosfrön Gör så här: 1. Sätt ugnen på 225 grader. 2. Blanda alla ingredienser och bred ut smeten på en plåt med bakpapper. Strö över lite solrosfrön. 3. Grädda mitt i ugnen i 10 min eller tills brödet fått färg. Förvara brödet i kylen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Angelico Posted October 3, 2013 Share Posted October 3, 2013 Eftersom det är bara 1/2 dl polentagryn i så an man kanske ersätta det med lite mer nötmjöl eller sesamfrön. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted October 3, 2013 Share Posted October 3, 2013 Håller med, öka de andra ingredienserna motsvarande så blir det säkert kanon! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malmökille73 Posted October 4, 2013 Author Share Posted October 4, 2013 Tack för svaren. Skall testa att göra två satser med olika ersättning. Mandelmjöl och kokosmjöl. Får se vilken som blir bäst. Blir jag inte nöjd testar jag att bara öka på de andra ingredienserna. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts