Popular Post Tuva Posted October 3, 2013 Popular Post Share Posted October 3, 2013 Idag gick jag för ovanlighetens skull ut på lunchen. Mina kompisar valde stället så det blev ett klassiskt hälsohak. Dinkelpizzorna gick ju fetbort och likaså dinkelwrapsen. Spannmål äter jag inte och kommer aldrig äta igen om inte svältdöden står för dörren. Då ska jag väga för och nackdelar mot varann. Återstod salladerna. Väldigt väldigt gott. Sallad, grillad zuccini, grillad kyckling, lite tunn avocadosås strimlad över och agaverostade nötter. Till efterrätt tog jag en "chokladmousse på mörk choklad HELT utan tillsatt socker". (Mmm, mousse. Mörk choklad, äggulor och grädde. Mmmm.) Salladen var dubbelt så stor som jag i vanliga fall hade tillagat den men det är klart, utan fett blir man ju inte mätt på grillad lite grillade kyckling utan skinn och lite sallad. Dubbelt så mycket kyckling som jag hade valt i vanliga fall. *Räcker ut tungan åt "jamen LCHF kommer ju göra att världen går under av köttproduktionen"* Fettfritt mätt är samma sak som full mage, eller hur? Chokladmoussen var gjord på mörk choklad. Sen var det inte många rätt efter det: yoghurt "Bara 4% fett!!" och sötad med agave. Sött var det och min lever får som tack för att jag "inte äter tillsatt socker" jobba lite övertid (ursäkta verkmästaren i magen). Ska vi slå vad om att jag inte fortfarande kommer vara mätt klockan 17 efter den här lunchen? Just nu är min mage lite obehagligt full. 9 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts