Popular Post AnnikaJ Posted October 3, 2013 Popular Post Share Posted October 3, 2013 Tack och lov att jag kan välja den diet jag tror på . Tyvärr har jag tappat all tilltro till Livsmedelsverkets experter. I dag kan alla uppgifter kollas på nätet, och det gör att vi inte längre är som Bill och Bull i Pelle Svanslös som höll med katten Måns i allt. .Det finns en uppsjö av medicinska tidskrifter och texter. Så vi är inte Inte längre som Bill och Bull , som sa"Just det", utan frågan vi ställer är "Stämmer det? Det måste jag kolla!" I den nya världen måste Livsmedelsverkets experter leva och anpassa sig. Inte vara en bromskloss när det gäller ny vetenskap , när man skulle kunna vara en föregångare genom att förmedla ny kunskap. På alla andra områden sker ju en uppdatering. Tror man på Livsmedelsverket på vad man säger? Tror man att råden man ger kommer att stoppa fetma och diabetes när det vimlar av människor som blir friska och smala genom att göra tvärtom?! 11 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pannaanna Posted October 3, 2013 Share Posted October 3, 2013 Så bra skrivet! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted October 3, 2013 Share Posted October 3, 2013 Tyvärr är det ju långt ifrån alla som har ett kritiskt tänkesätt, och internet innehåller ju hur mycket galenskaper som helst. Många gånger kräver ju rena fakta lite tankekraft eftersom dessa texter inte är särskilt lättsmälta. Det är vad som gör att sjuk kost i alla varianter är så framgångsrik. Många kör, av ren lättja - man slipper tänka själv - tidningarnas recept. Och i det fallet vet vi ju att talesättet " vända kappan efter vinden" inte räcker till. De är ju rena vindsnurrorna! Det är inte lätt för folk som inte har en susning om hur kroppen funkar... Vem kan man lita på...? http://www.youtube.com/watch?v=OOWyaXJ50IU 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts