Jump to content

Byxorna börjar sitta riktigt fult!!!

Aleks

Recommended Posts

Ja det du nämner är en bieffekt av LCHF som sällan tas upp, klädproblemet!

Experter är för eller emot p g a att olika värden i kroppen blir antingen bra eller dåliga av LCHF, de argumenterar för sin sak både i tidningar och bloggar.

Men ingen inom modebranschen tar upp problemet med kläder som tidigare satt bra, kanske till och med snyggt, börjar hänga både här och där. Varför uppmärksammas inte detta problem, borde inte LCHF förbjudas för det gör att vi måste skaffa nya kläder i garderoben, dessutom är det ingen som diskuterar NÄR ska jag skaffa nya kläder, hur många kilon är lagom mellan klädköpen, för tidigt köpta kläder eller kläder köpta under en period av kraftig viktnedgång är ju snart förstora de med. När kommer denna tas upp på t ex efter tio?

Sedan kan ekonomerna lägga sig i att LCHF inte är bra för privatekonomin, alla dessa klädköp kommer att urholka kassan hos var och varannan!

Så det är med ett varningens finger som jag numera rekommenderar LCHF, du kommer att få skaffa nya kläder, kanske flera gånger!

Jaja du kommer att må bra och dina värden kommer att bli perfekta, men du kommer att ha dålig ekonomi under tiden p g a kläder, kan du klara det så kör bara!

• Like 5

Haha, alla mina byxor har gällivarehäng och mina kjolar måste ha skärp för jag kan bara ruska på kroppen så åker de av, men jag väntar några veckor till. Har förhoppningsvis fått bort ännu lite till runt midjan då.

Ska åka till dottern i slutet av månaden och ha en mamma/dotterdag (med årets inplanerade besök på SUSHI-restaurang!) Hon brukar agera som min personal shopper, så då är det perfekt att byta garderob. :-) Det är mycket roligare att shoppa när man är två.

• Like 3

Experter är för eller emot p g a att olika värden i kroppen blir antingen bra eller dåliga av LCHF, de argumenterar för sin sak både i tidningar och bloggar.

Men ingen inom modebranschen tar upp problemet med kläder som tidigare satt bra, kanske till och med snyggt, börjar hänga både här och där. Varför uppmärksammas inte detta problem, borde inte LCHF förbjudas för det gör att vi måste skaffa nya kläder i garderoben, dessutom är det ingen som diskuterar NÄR ska jag skaffa nya kläder, hur många kilon är lagom mellan klädköpen, för tidigt köpta kläder eller kläder köpta under en period av kraftig viktnedgång är ju snart förstora de med. När kommer denna tas upp på t ex efter tio?

Sedan kan ekonomerna lägga sig i att LCHF inte är bra för privatekonomin, alla dessa klädköp kommer att urholka kassan hos var och varannan!

Så det är med ett varningens finger som jag numera rekommenderar LCHF, du kommer att få skaffa nya kläder, kanske flera gånger!

Jaja du kommer att må bra och dina värden kommer att bli perfekta, men du kommer att ha dålig ekonomi under tiden p g a kläder, kan du klara det så kör bara!

Man kanske kan söka bidrag någonstans?

Jag är inte orolig för kostnaden av en ny garderob. Tunikor och leggings kommer man rätt långt med :D

Och sen finns det kläder i min garderob som jag använde innan kilona kom... och alla kilona smög sig ju inte dit över en natt så det finns lite olika storlekar att välja mellan!

• Like 2

Haha, alla mina byxor har gällivarehäng och mina kjolar måste ha skärp för jag kan bara ruska på kroppen så åker de av, men jag väntar några veckor till. Har förhoppningsvis fått bort ännu lite till runt midjan då.

Ska åka till dottern i slutet av månaden och ha en mamma/dotterdag (med årets inplanerade besök på SUSHI-restaurang!) Hon brukar agera som min personal shopper, så då är det perfekt att byta garderob. :-) Det är mycket roligare att shoppa när man är två.

Min 6 åirga dotter tycker att det är riktigt kul att shoppa. Henne hade jag med när jag skulle köpa klänning nu (vi ska på bröllop). Hon var otroligt trevlig kritiker! Hon kommenterade färger, passform, längd osv. Och vi var överens!!!

Det kan bli kul framöver att åka och handla med henne!!

• Like 1

Mina gamla kläder är rätt ur modet, om jag nu hade några kvar.

De som nu blir gamla (läs:stora) åker i någon återvinningsbytta för de ska jag aldrig ha igen!!!

Rätt tänkt!! Mina stora åker i tunnan de med!!

Jag har en massa kläder för jag har varit gravid också... så det finns en hel del storlekar att välja på!

Pfft. Det är ännu värre efter att man gått ner i vikt. Då står man ju STILL i vikt och får ALDRIG ursäkt att köpa nya kläder. Förr gick man ju alltid upp igen så det fanns alltid en ursäkt att köpa kläder.  :ph34r:

Här går jag, arma själ, i samma paltor jag köpte för ÖVER ETT ÅR sen och det enda som hänt är att de börjar bli slitna!

• Like 7

Jag har haft det problemet ett bra tag. Men nu är jag i mål sen ett halvår tillbaka. Har fortfarande inte fått ihop en komplett garderob... Dock har jag fått ärva en del snygga tröjor av mina vuxna döttrar. Känns rätt overkligt. För typ 2 år sen skulle alla barnen kunnat åka på tältsemester i en av mina tröjor. :-D

• Like 6

Antar att det var ironi i det där!!

För mig är det faktist ett riktigt problem. Är student utan CSN i några månader till, så just nu försöker jag äta lite extra så att jag inte går ner så snabbt. Kläderna är redan gigantiska (-18kg) å jag har inte råd med nya. Men, sååå värt det. :D  

• Like 3

När jag har gått ner så ska jag använda mina gamla jeans som lappar. Då räcker det nog iofs med att behålla ett par jeans för så många lappar lär det inte gå åt ens under resten av livet (=det blir en väääääldig massa lappar på mina tält till jeans :) ).

Starkt jobbat, Aleks! All cred till dig för att du är på rätt väg!

• Like 2