nirsmarit Posted October 4, 2013 Share Posted October 4, 2013 Varför är det så fruktansvärt svårt att få folk att inse att det är kolhydraterna som är boven i dramat? Jag läste just en artikel i Aftonbladet om USA,s fetaste delstat Mississippi. Helt sanslöst att man inte ger människorna där kunskap om vad de ska äta. Själv fick jag insiken direkt då jag läste Andreas bok. Jag har inte gått upp ett hekto sedan jag bytt kost. Visst äter jag ett gott surdegsbröd eller tar en öl ibland men jag är medveten om vad jag äter. Sonen (19 år) var lite rund i julas. Åt relativt "snäll" LCHF kost och gick ner 5 kilo på ett par månader. Han äter godis ibland men är fullt medveten att det är dålig kost. Tack Andreas för allt arbete du lägger ner för att upplysa oss. Mvh Ola 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kareng Posted October 4, 2013 Share Posted October 4, 2013 Ja, det som behövs är insikt och att man är beredd att omvärdera gamla sanningar. Alla klarar inte det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limp Posted October 4, 2013 Share Posted October 4, 2013 Jag skulle tro att det "amerikanska" problemet har sitt urpsrung i deras hälsovårdssystem. Den är liksom inte riktigt lika för "alla" och vi får hoppas att Obama får sina ideer genom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKJ Posted October 4, 2013 Share Posted October 4, 2013 Varför är det så fruktansvärt svårt att få folk att inse att det är kolhydraterna som är boven i dramat? Jag läste just en artikel i Aftonbladet om USA,s fetaste delstat Mississippi. Helt sanslöst att man inte ger människorna där kunskap om vad de ska äta. Själv fick jag insiken direkt då jag läste Andreas bok. Jag har inte gått upp ett hekto sedan jag bytt kost. Visst äter jag ett gott surdegsbröd eller tar en öl ibland men jag är medveten om vad jag äter. Sonen (19 år) var lite rund i julas. Åt relativt "snäll" LCHF kost och gick ner 5 kilo på ett par månader. Han äter godis ibland men är fullt medveten att det är dålig kost. Tack Andreas för allt arbete du lägger ner för att upplysa oss. Mvh Ola Vilken typ av kolhydrater syftar du på? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted October 4, 2013 Share Posted October 4, 2013 Vilken typ av kolhydrater syftar du på? I Mississippiregionen är det verkliget SKITmat vi pratar om. Sydstatsamerikanare (i synnerhet fattiga) har definitivt nollkoll på nån som helst näringslära eller intresse av att laga mat. De tror säkert att man måste ha utbildning a la Cordon bleu gör att fixa käk själv Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKJ Posted October 4, 2013 Share Posted October 4, 2013 I Mississippiregionen är det verkliget SKITmat vi pratar om. Sydstatsamerikanare (i synnerhet fattiga) har definitivt nollkoll på nån som helst näringslära eller intresse av att laga mat. De tror säkert att man måste ha utbildning a la Cordon bleu gör att fixa käk själv Jag förknippar Amerikansk skitmat med sådant som innehåller både snabba kolhydrater och ganska mycket fett. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted October 4, 2013 Share Posted October 4, 2013 Jag förknippar Amerikansk skitmat med sådant som innehåller både snabba kolhydrater och ganska mycket fett. Och säkert mycket e-ämnen och glukossirap. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts