Popular Post Aleks Posted October 5, 2013 Popular Post Share Posted October 5, 2013 Jag blev idiotförklarad på facebook för att jag inte visste varför vi firar kanelbullensdag. Lite googlande gav mig följande svar från hembakningsrådet: "Syftet med dagen är att uppmärksamma bulltraditionen som finns i Sverige, med speciellt fokus på den kanelbullen, samt att öka konsumtionen av jäst, mjöl, socker och margarin. " Jag har hela tiden sagt att det är en kommersiellt påhittad högtid för att någon ska tjäna pengar. Hur kan jag då förklaras som en idiot? Jag sa ju vad syftet var och jag hade rätt! Kanel må lukta gott, och kanelbullar må vara goda, men min hälsa är viktigare! 13 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeanette H-H Posted October 5, 2013 Share Posted October 5, 2013 Flytta hit till Finland vi har ingen kanelbulledag. Och inte äter vi smörgåsar (mackor) till lunch som i Norge heller. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted October 5, 2013 Share Posted October 5, 2013 Jobbade med britter idag och dom var förundrad över våra kanelbullar. Jag hade faktiskt ingen aning om att det var nåt speciellt för Sverige. Dom smulade i sig men inte jag såklart . 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Syster Posted October 6, 2013 Popular Post Share Posted October 6, 2013 Eftersom det snart finns dagar för allt möjligt (det går inte att räkna dem alla), så tycker jag att vi även ska införa äggets dag, eller smörets dag, och naturligtvis även cocosoljans dag 11 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MagnusH Posted October 6, 2013 Share Posted October 6, 2013 Eftersom det snart finns dagar för allt möjligt (det går inte att räkna dem alla), så tycker jag att vi även ska införa äggets dag, eller smörets dag, och naturligtvis även cocosoljans dag Varför inte LCHF:s dag? 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aleks Posted October 6, 2013 Author Share Posted October 6, 2013 Idiotförklaringen fortsatte... Istället för att köpa kanelbullar till mina barn valde jag att pyssla med dem. Vi gjorde kanelbullar av brunt papper, vi hade glitter och bomull och en massa annat roligt till. På kvällen klagade dottern att hon ibte fått mer än EN kanelbulle (skolan) den dagen för sin pappa. Tolkningen av detta blev att jag skulle ha sagt ja till flera kanelbullar för det är ju EN dag det handlar om och det är ju inte hela världen. Och eftersom dottern VILLE så skulle jag göra det för att göra henne glad! Är det så "vanliga ätare" fungerar? Jag som förälder sätter gränser och samhället ska inte stjälpa hälsa! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jerker Posted October 7, 2013 Share Posted October 7, 2013 Varför inte LCHF:s dag? Är inte det varje dag? ;-) 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MagnusH Posted October 7, 2013 Share Posted October 7, 2013 Är inte det varje dag? ;-) Jovisst, men varför inte ha en särskild dag när vi gör extra mycket reklam för LCHF och demonstrerar utanför SLVs lokaler? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Syster Posted October 11, 2013 Popular Post Share Posted October 11, 2013 (edited) Idag ska vi fira Det är äggets dag världen över. Ät och njut Andra fredagen i oktober varje år! http://www.norrmejerier.se/recept/viktiga-matdagar-2013 Edited October 11, 2013 by Syster 8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts