Peter B Posted October 7, 2013 Share Posted October 7, 2013 http://live.smashthefat.com/5000-calorie-carb-challenge-day-21/ 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted October 7, 2013 Share Posted October 7, 2013 Otroligt intessant, speciellt midjemåttet eftersom det verkar vara en markör på ohälsosamt viktökning. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kareng Posted October 7, 2013 Share Posted October 7, 2013 Intressant! Duktig kille! Visst såg han lite "mosigare" och tröttare ut än efter förra testet? Inte bara vikten som påverkades? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted October 7, 2013 Author Share Posted October 7, 2013 Ja...det är en sån här grej som en-kalori-är-en-kalori-nissarna måste förklara...de säger väl antagligen att han fuskade! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted October 7, 2013 Share Posted October 7, 2013 Ja...det är en sån här grej som en-kalori-är-en-kalori-nissarna måste förklara...de säger väl antagligen att han fuskade! Jag gissar att de säger att han åt för mycket processerad mat och att resultatet skulle bli annorlunda om han åt fullkorn och sånt. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limp Posted October 7, 2013 Share Posted October 7, 2013 Hans nästa 21-dagar lär handla om långsamma kolhydrater. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted October 7, 2013 Author Share Posted October 7, 2013 Jag gissar att de säger att han åt för mycket processerad mat och att resultatet skulle bli annorlunda om han åt fullkorn och sånt. Ja...men bara det...skulle vara ett erkännande av att en kalori INTE är en kalori. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jäderås Posted October 7, 2013 Share Posted October 7, 2013 Jag gissar att de säger att han åt för mycket processerad mat och att resultatet skulle bli annorlunda om han åt fullkorn och sånt. I videon sägs att han faktiskt åt mer fibrer i detta testet än i lchf-testet. Men nästa test blir ju faktiskt mycket intressantare (ingen förespråkar ju nuförtiden de han åt i detta test) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted October 7, 2013 Share Posted October 7, 2013 Jag tror jag skulle vilja se två tester: ett med GI-liknande mat men ändå spannmål, potatis, bröd och pasta och sedan ett med paleo liknande mat med ganska högt kh intag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fundersam Posted October 7, 2013 Share Posted October 7, 2013 I videon sägs att han faktiskt åt mer fibrer i detta testet än i lchf-testet. Men nästa test blir ju faktiskt mycket intressantare (ingen förespråkar ju nuförtiden de han åt i detta test) Nej, men om man tittar på Aftonbladets reportage från USA är det ju ändå verklighet. Det förbjuds ju inte direkt heller och jag tror att det mycket väl kan bli en praktisk konsekvens av t ex SLV oförmåga att ändra attityd . Hur är läget på sina håll i England? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tuva Posted October 8, 2013 Share Posted October 8, 2013 Det ska bli MYCKET intressant att se resten av resultaten, han tillbringade en dag på sjukhus där det togs alla möjliga sorters prover innan han körde igång och om jag förstått det rätt skulle han kolla av förändringarna. Det tror jag kommer visa rent hårresande resultat, blodfetter, bukfett, blodsocker o.s.v. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted October 8, 2013 Share Posted October 8, 2013 Det ska bli MYCKET intressant att se resten av resultaten, han tillbringade en dag på sjukhus där det togs alla möjliga sorters prover innan han körde igång och om jag förstått det rätt skulle han kolla av förändringarna. Det tror jag kommer visa rent hårresande resultat, blodfetter, bukfett, blodsocker o.s.v. Redan efter 3 veckor? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tuva Posted October 8, 2013 Share Posted October 8, 2013 Redan efter 3 veckor? Här är början: http://live.smashthefat.com/the-21-day-5000-calorie-carb-challenge/ Jag har en otäck känsla av att det går fort, nämligen. Kommer du ihåg Morgan Spurlocks experiment i "Supersize me". (Han skyllde visserligen på fettet och köttet vilket ju var "lite" tokigt. När Tom Naughton gjorde samma sorts experiment men utan en massa pommes, hamburgerbröd och läsk utan åt nästan bara fett, kött och lite grönsaker på McD fick han bättre värden och gick ner i vikt, hehe.) Experimentet pågick bara en månad men han förföll otroligt på den korta tiden. Levervärden och hela medevitten var förfärliga för Spurlock. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted October 8, 2013 Share Posted October 8, 2013 Här är början: http://live.smashthefat.com/the-21-day-5000-calorie-carb-challenge/ Jag har en otäck känsla av att det går fort, nämligen. Kommer du ihåg Morgan Spurlocks experiment i "Supersize me". (Han skyllde visserligen på fettet och köttet vilket ju var "lite" tokigt. När Tom Naughton gjorde samma sorts experiment men utan en massa pommes, hamburgerbröd och läsk utan åt nästan bara fett, kött och lite grönsaker på McD fick han bättre värden och gick ner i vikt, hehe.) Experimentet pågick bara en månad men han förföll otroligt på den korta tiden. Levervärden och hela medevitten var förfärliga för Spurlock. Ska bli intressant att se Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts